زومجی: پیش نمایش عملکرد دایرکت‌ ایکس ۱۲

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دایرکت‌ایکس ۱۲ این روزها تبدیل به یکی از داغ‌ترین مباحث حوزه نرم‌افزار و به خصوص بازی‌های رایانه‌ای شده است. از طرفی، کاربران کنسول ایکس‌باکس وان امید دارند تا با ورود این API، تاثیرات مثبتی بر عملکرد گرافیکی کنسول ببینند. حال در جریان همایش توسعه‌دهندگان بازی (GDC 2014)، مایکروسافت کنفرانس‌هایی راجع به این موضوع دارد و زومجی هم به همین مناسبت، پیش‌نمایشی از عملکرد دایرکت‌ایکس ۱۲ تهیه کرده که خواندن آن را به علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم.
تبلیغات

دایرکت‌ایکس ۱۲ ابتدا در همایش توسعه‌دهندگان بازی سال گذشته میلادی رونمایی شد، جایی که مایکروسافت اهداف تعیین شده از طراحی آن، دمویی از کارکرد کد اولیه و مشخصات فنی محدودی را که می‌توان برای این API در نظر گرفت، برشمرد. از آن زمان تاکنون، مایکروسافت سخت مشغول توسعه‌ی دایرکت‌ایکس ۱۲ و توسعه و پیاده سازی آن به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ بوده که نمونه‌ی ابتدایی آن در نسخه پیش نمایش این ویندوز جدید قابل دسترس است.

توسعه این API به مرحله‌ی نهایی نزدیک شده و می‌توان نگاهی نزدیک به بخش راندمان آن داشت. دایرکت‌ایکس ۱۲ به طور پیوسته پایدارتر شده و درایورهای سخت‌افزاری هم بهبود یافته‌اند و اولین برنامه‌ی دایرکت‌ایکس ۱۲ هم نوشته شده است. حالا مایکروسافت و شرکایش سرانجام برای نمایش آن آماده شده‌اند و اکنون می‌توان به راندمان کاری آن در بنچمارک‌های مختلف نگاهی انداخت.

برای مطالعه‌ی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

DirectX 12 zoomg

کلیه‌ی اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات