دونیرو، خودروی ایرانی دوستدار طبیعت رونمایی شد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی گفت خودروی دوستدار طبیعت با عنوان «دونیرو» یکی از طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی است که با حضور رئیس جمهور، رونمایی شد.
تبلیغات

پیمان صالحی، رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:

خودروی دونیرو توسط شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و با کارفرمایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید شده که صبح امروز با حضور رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت رونمایی شد.

وی افزود:

خودروی دو نیرو، هیبریدی است و با نیروی برق کار می کند و در صورت شارژ کامل باطری تا مسافت ۸۵ کیلومتر حرکت می کند. همچنین در این خودرو موتور بنزینی طوری طراحی شده است که از این موتور تنها برای شارژ باطری استفاده می شود و برای حرکت خودرو کاربردی ندارد.

این که ایده تبدیل انرژی سوخت بنزین به انرژی الکتریسیته تا چه اندازه می‌تواند مفید باشد، مشخص نیست، اما بعید به نظر می‌رسد چنین کاری به بهبود وضعیت محیط زیست کمک کند! صالحی در خصوص اهداف ساخت این خودرو، گفت:

دونیرو یک خودروی دوستدار محیط زیست است و برای حفظ محیط زیست کاربرد دارد و باعث کاهش آلایندگی های محیطی نیز می شود.

رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی درباره اعتبار این طرح، افزود:

با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۹۰ میلیارد ریال برای این طرح کلان ملی هزینه شده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات