آیا مایکروسافت در حال طراحی گوشی با برند سرفیس است؟

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
درحالی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در MWC 2015 جدیدترین محصولات خود را معرفی کردند، به نظر می‌رسد مایکروسافت هم به طور مستقیم وارد میدان شده و تلفن هوشمند خود را با برند سرفیس معرفی کند.
تبلیغات

 بسیاری از کاربران همیشه به گوشی برند سرفیس به عنوان یک پرچمدار نهایی مایکروسافت  نگاه می‌کنند. در یکی از وبلاگ‌های مایکروسافت و رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵، اشاره شد که ممکن است در نهایت تلفن برند سرفیس ساخته شده و روانه‌ی بازار شود. مانند تبلت سرفیس، مایکروسافت در این مورد هم به دنبال معرفی محصولی استثنایی است که مصرف کننده نسخه‌ی مشابه آن را ندیده باشد. این کمپانی قصد دارد با عرضه‌ی آن، تجربه‌ای جدیدی از گوشی هوشمند را به کاربران ارائه کند. طبق گزارشات به دست آمده، این گوشی هم اکنون در حال پشت سر گذاشتن مراحل تست است و دستگاهی منحصر به فرد خواهد بود.

اگرچه به مشخصات سخت‌افزاری یا زمان عرضه تلفن اشاره‌ای نشده است، اما این دستگاه در مقایسه با تلفن‌های معرفی شده بر مبنای ویندوز فون 8، بی‌نظیر و استثنایی خواهد بود. شاید به نظر برسد که این حرکت مایکروسافت به شرکای خود لطمه وارد کند، ولی دلایلی وجود دارد که این مسئله را رد کنیم و باور داشته باشیم که مایکروسافت زمان و میدان عمل کافی را به آن‌ها خواهد داد.

Tuula Rytila معاون بازاریابی مایکروسافت در این خصوص گفت:

سرفیس بعنوان یکی از نوآوری‌های مایکروسافت برای لپ‌تاپ‌های بالارده این شرکت به حساب می‌آید و امید می‌رود که این نوآوری نیز به همان خوبی به گوشی‌های لومیا آورده شود. سرفیس پرو 3 برای من مانند یک ابداع در لپ‌تاپ به حساب می‌آید؛ به نظرم تیم سرفیس چیزی که ما به عنوان یک لپ‌تاپ درک می‌کنیم را ابداع کرده است. به طور مشابه هنگامی که ما در مورد ویندوزفون‌های بالارده فکر می‌کنیم، من فکر نمی‌کنم که یک تبلت ۵ اینچی، پایان آنچه که ما می‌خواهیم با آن زندگی یا کار کنیم باشد؛ به نظر من هنوز راه‌های زیادی برای یک ابداع و ابتکار جدید وجود دارد.

احتمالاً مایکروسافت گوشی‌ جدید خود را در قالب روشی مشابه ارائه تلفن‌های نکسوس توسط گوگل، ارائه کند؛ یعنی عرضه به صورت آنلاک و در فروشگاه‌های اختصاصی خود. در این صورت، ضمن اینکه چنین تلفنی از آپدیت‌های سریع و بهتر نسبت به سایرین برخوردار می‌شود و مصرف کننده را جذب می‌کند، اما به مدل کسب و کار شرکا که تمرکزشان بر عرضه تلفن با همکاری اوپراتورها است، لطمه‌ای وارد نخواهد کرد.

در حال حاضر سرفیس 3 جایزه نوآوری در MWC 2015 را دریافت کرده، اما اگر پرچمدار بعدی مایکروسافت چیزی را که هیچکس قادر به ارائه آن نباشد را ارائه کند، یک دستگاه کوچک مثل گوشی اما به اندازه یک لپ‌تاپ قدرتمند مانند سرفیس 3 خواهد بود.

همچنین رتیلا گفت:

من مدت طولانی از ویندوزفون همراه با پردازنده اینتل حمایت کرده‌ام که می تواند برای یک صفحه نمایش بزرگ استفاده شود و سپس یک لپ‌تاپ را همراه با یک دسکتاپ کامل پشتیبانی کند.

بخشی از این رویا در حال حاضر با پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از کیبورد و حتی MHL «یا 4k» بوسیله USB نوع C ممکن شده است؛ اخیرا اینتل نیز اهمیت پشتیبانی از ویندوزفون را اعلام کرده است. حال باید منتظر ماند و دید برنامه‌ی مایکروسافت برای گوشی‌های ویندوزی چه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات