گلکسی نوت 5 به دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی ISOCELL مجهز می‌شود

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ یک سنسور ۸ مگاپیکسلی جدید برای دوربین جلوی گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است. این سنسور S5K4H5YB نام دارد و قرار است از فناوری ISOCELL در آن استفاده شود. به نظر می‌‌رسد سامسونگ قصد دارد در گوشی گلکسی نوت 5 از این سنسور بهره ببرد.
تبلیغات

این سنسورِ جدید از فناوری فیلتر الگوی رنگِ RWB (قرمز، سفید و آبی) بهره می‌برد. سامسونگ امیدوار است که ترکیب فناوری پیشرفته‌ی حساسیت نور در سنسورهای ISOCELL و فیلتر RWB باعث شود تا کیفیت عکاسی سلفی در گوشی‌های هوشمند وارد مرحله‌ی جدیدی شود.

سامسونگ قصد دارد تولید انبوه S5K4H5YB را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ آغاز کند و از آن در گوشی‌های هوشمند نیمه‌ی دوم امسال استفاده کند. به این ترتیب احتمالا گلکسی نوت 5 به این سنسور مجهز خواهد شد.

سامسونگ اولین بار در گلکسی اس 5 از سنسور اختصاصی ISOCELL بهره برد، اما پس از آن در گلکسی نوت 4 مجددا به استفاده از سنسور IMX240 روی آورد. گوشی‌های جدید گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج نیز به سنسور ساخت سونی مجهز شده‌اند و در آن‌ها نیز خبری از ISOCELL نیست.

سامسونگ سال پیش در باره‌ی ISOCELL بسیار صحبت کرد اما کمی بعد آن را رها کرد و در محصولات خود از آن استفاده نکرد. شاید دلیل کنار گذاشتن این سنسور، مشکلات تولید یا مواردی از این دست باشد اما تلاش دوباره‌ی این کمپانی در توسعه‌ی فناوری ISOCELL برای دوربین جلو ممکن است باعث شود که در گلکسی نوت 5 شاهد دوربین ۸ مگاپیکسلی جدید این شرکت باشیم.

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات