انویدیا از «شیلد» ست تاپ باکس اندرویدی هوشمند 4k خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا یکی از حاضران قدرتمند همایش توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۵ است که در اولین گام، از یک ست تاپ باکس اندرویدی به نام شیلد با قیمت ۲۰۰ دلار رونمایی کرد.
تبلیغات

انویدیا این محصول را اولین اندروید تی‌وی 4K دنیا می‌داند. شیلد قادر است از شیوه کدگذاری H.265 برای نمایش محتوای 4K استفاده کند. شیلد بر پایه سیستم عامل اندروید و قدرت گرفته از گوگل تی‌وی است. همچنین یک ریموت کنترل خیلی کوچک که به وسیله‌ی USB شارژ می‌شود، این ست‌تاپ‌باکس را همراهی می‌کند. از قابلیت‌های جالب این ریموت کنترل می‌توان به پشتیبانی از جستجوی صوتی گوگل اشاره کرد. عمر کنترلر در استفاده عادی نزدیک به ۴۰ ساعت خواهد بود.

شیلد دارای حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی است و کاربر می‌تواند از طریق درگاه میکرو SD، حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را افزایش دهد. دو پورت USB 3.0 هم می‌تواند برای اتصال هارد دیسک‌های خارجی به کار رود. ویژگی دیگر این ست‌تاپ باکس، اتصال به کامپیوترهای مجهز به کارت‌های گرافیکی انویدیا است تا از طریق آن، به استریم تصاویر با کیفیت 1080p در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بپردازد.

انویدیا این دستگاه را یک محصول انقلابی در حوزه تلویزیون، کنسول و سوپرکامپیوترها می‌داند. انویدیا در این چند ساله، جدا از بخش تولید چیپ‌های گرافیکی، سعی دارد تا وسعت عملکرد و حضور خود را بیشتر کند و به همین خاطر دست به تولید دستگاه‌هایی می‌زند تا در تعامل با کارت‌گرافیک‌های مجهز به چیپ‌ست خود باشند. انویدیا حالا پا را فراتر گذاشته و به شما پیشنهاد خرید ست‌تاپ‌باکس شیلد را برای استریم‌ بازی‌ها از سرورهای قدرتمند خود می‌دهد. انویدیا در ابتکار عملی جالب، چندین بازی معروف و مطرح رایانه‌های شخصی را بر روی پلتفرم اندروید آورده است. The Talos Principle, Metal Gear Solid: Revengeance, Crysis 3, Limbo, Doom: BFG Edition و Borderlands: The Pre-Sequel جزوی از ۵۰ بازی‌ هستند که برای پلتفرم اندروید سازگار شده‌اند و در هنگام عرضه‌ی شیلد در دسترس قرار می‌گیرند.

Grid، نام سرویس استریم بازی انویدیا است که قبلا به صورت آزمایشی در برخی مناطق آمریکا در دسترس بود، اما حالا این کمپانی با ارتقا این سرویس و تغییر نام آن به +Grid، آن را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است. سرویس استریم بازی +Grid که توسط سرورهای ابری قدرتمند انویدیا پشتیبانی می‌شود، توانایی اجرای بازی‌ با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم برثانیه را دارد. این در حالی است که سرویس قبلی از رزولوشن 720p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کرد. سرویس +Grid دارای دو اشتراک رایگان و ویژه است که دسترسی‌های مختلفی را به کاربر می‌دهد. شاید هنوز تصور می‌کنید سرویس استریم Grid+ بازی‌های جدیدی را در خود ندارد، اما انویدیا اعلام کرد بازی‌هایی مانند Batman Arkham Knight و The Witcher 3: Wild Hunt در هنگام عرضه بر روی این سرویس در دسترس خواهند بود.

انویدیا با ارائه‌ی شیلد قصد دارد تا کاربران را از شر بروزرسانی‌های ممتد سخت‌افزاری خلاص کند و فقط با استفاده از اتصال اینترنت، بهترین و راحت‌ترین تجربه‌ی ممکن در انجام بازی‌ها با نهایت کیفیت را ارائه دهد. انویدیا می‌گوید:

اگر ما بتوانیم کاری که نتفلیکس با ویدیو یا اسپاتی‌فای با موسیقی کرد را در قبال بازی‌های ویدویی انجام دهیم می‌توانیم دسترسی مردم به بازی‌های ویدیویی را بیش از پیش گسترش دهیم.

نظر شما در مورد ستاپ‌باکس شیلد انویدیا چیست؟ آیا می‌توان شیلد را جایگزینی مناسب برای رایانه‌های شخصی در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی قلمداد کرد؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات