بازگشت نوکیا با یک گوشی نوستالژیک؛ 1100 اندرویدی در راه است

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آن که مایکروسافت بخش تلفن‌های هوشمند لومیا را از نوکیا خرید، به نظر می‌رسد فنلاندی‌ها به طور کلی تغییر مسیر داده و از ویندوز فون رویگردان شده‌اند. شاید برند قدیمی نوکیا به زودی تلفنی اندرویدی با نام 1100 معرفی کند!
تبلیغات

نوکیا 1100 یک تلفن قدیمی ارزان‌قیمت است که سال ۲۰۰۳ ارائه شد و توانست عنوان پرفروش‌ترین گوشی تاریخ موبایل دنیا را به خود اختصاص دهد. این گوشی برای بسیاری از ما خاطره‌انگیز و نوستالژیک است. ظاهرا نوکیا تصور کرده که نام‌گذاری یک دستگاه جدید اندرویدی بر اساس یک مدل پرفروش قدیمی کار جالبی است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین مایکروسافت و نوکیا به امضا رسیده، فنلاندی‌ها تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۶ حق ندارند تلفن هوشمند جدیدی معرفی کنند، اما یک تست بنچمارک جدید نشان می‌دهد که دستگاهی مبتنی بر اندروید 5 با برند نوکیا و با نام 1100 وجود دارد که به پردازنده چهارهسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتز مدیاتک MT-6582 مجهز شده است!

nokia-1100

البته اگر نوکیا به تفاهم‌نامه خود پایبند بماند و قصد داشته باشد محصول خود را یک سال و نیم بعد روانه بازار کند، این احتمال وجود دارد که مشخصات فاش شده کنونی در نسخه نهایی دیده نشود. حالا نام این دستگاه هر چه باشد، این که نوکیا تصمیم گرفته با تمرکز بر دستگاه‌های اندرویدی به بازار تلفن‌های هوشمند  باز گردد، بسیاری از کاربران را خوشحال می‌کند. بسیاری از طرفداران نوکیا از تصمیم این کمپانی برای همکاری با مایکروسافت و استفاده از ویندوز فون در سال ۲۰۱۱ انتقاد کردند و معتقد بودند نوکیا باید تلفن اندرویدی بسازد. در آن زمان حتی اریک اشمیت، یکی از مدیران گوگل اعلام کرد که هر زمان نوکیا تصمیم بگیرد تلفن اندرویدی تولید کند، درهای گوگل همیشه برای آنها باز خواهد بود.

تراشه MT6582 مورد استفاده در گوشی ۱۱۰۰ اندرویدی نوکیا از رزولوشن نمایشگر 1280 در 720 پیکسل، پردازش سیگنال تصویر ۸ مگاپیکسل و ضبط و پخش فیلم 1080p در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات