مدیر طراحی اچ‌تی‌سی از دلایل شباهت M9 به M8 می‌گوید

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
امسال سامسونگ سنت‌شکنی کرد و برخلاف روال چند سالِ اخیر خود، از طراحی جدیدی در گلکسی اس 6 بهره برد. اما اچ‌تی‌سی همان طراحی دو نسل قبل خود را در One M9 نیز تکرار کرد. در ادامه دلایل تکرار این طراحی را از زبان مدیر طراحی اچ‌تی‌سی مشاهده کنید.
تبلیغات

طراحی One M9 شبیه به پرچمدار دو سال پیش این شرکت است. از سال ۲۰۱۳که One M7 رونمایی شد و به دنبال آن One M8 در سال ۲۰۱۴ روانه‌ی بازار شد، اچ‌تی‌سی از همین الگوی طراحی بهره برده است. هر سه گوشی پرچمدار این شرکت کیفیت ساخت مثال زدنی دارند و بدنه‌ی تماما فلزی آن‌ها نیز نظر مثب هر کاربری را به خود جلب می‌کند. اچ‌تی‌سی به جای آنکه چرخ را از ابتدا اختراع کند، به دنبال ترکیب تلفن بسیار خوب قبلی خود با فناوری‌های جدید بوده است.

وب‌سایت ورج در حاشیه‌ی کنگره‌ی جهانی موبایل، مصاحبه‌ای با مدیر طراحی صنعتی اچ‌تی‌سی داشته و در آن از دلایل تکرار طراحی One M9 با One M8 پرسیده است. مدیر طراحی اچ‌تی‌سی معتقد است که HTC One به یک نماد یا آیکان در بازار موبایل تبدیل شده است و وقتی محصولی از نظر طراحی خوب است دلیلی به تعویض آن نیست. وی‌ می‌گوید هرچند طراحی کلی وان ام ۹ با وان ام ۸ تفاوت چندانی نمی‌کند اما تغییرات ریز بسیاری در آن ایجاد شده است که باعث بهتر شدن این گوشی می‌شوند. به عنوان مثال تغییراتی در بدنه‌ی دستگاه انجام شده تا گوشی بهتر در دست جای بگیرد و کمتر سُر بخورد. لبه‌های گوشی نیز دستخوش تغییرات مثبتی شده‌اند که ظاهر One M9 را زیباتر از قبل می‌کنند.

 کلادی زلوگر، مدیر طراحی اچ‌تی‌سی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برآمدگی دوربین در بین گوشی‌های هوشمند به یک گرایش همگانی تبدیل شده و علاوه بر وان ام 9 در گوشی‌های آیفون 6 و گلکسی اس 6 نیز این موضوع دیده می‌شود، پاسخ داد که اچ‌تی‌سی مایل بوده تا کمی طراحی محصول را قربانی کند تا دوربین با قوی‌تری را در M9 قرار دهد. با این حال اچ‌تی‌سی لنز دوربین را در میانه‌ی گوشی قرار داده و برآمدگی آن نیز به مراتب کمتر از دیگر محصولات بازار است و به این ترتیب طراحی کلی آن در مقایسه با گلکسی اس ۶ یا آیفون ۶ بهتر به نظر می‌‌رسد. مدیر طراحی اچ‌تی‌سی همچنین به علاقه پیش از پیش کاربران نسبت به استفاده از دوربین در گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کند و می‌گوید که کاربران نیاز به دوربین قوی‌تر دارند و به همین دلیل نیز اچ‌تی‌سی از سنسور بزرگ‌تر و قوی‌تر در وان ام ۹ بهره برده است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات