مایکروسافت نسخه‌ی پیش نمایش مرورگر اسپارتان را منتشر کرد

سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان کنفرانس ویندوز 10 خود اعلام کرد که مرورگر جدیدی را که هم‌اکنون با نام پروژه‌ی اسپارتان شناخته می‌شود، منتشر خواهد کرد. ساعاتی پیش ردموندی‌ها نسخه‌ی پیش نمایش مرورگر خود را برای آزمایش کاربران ارائه کردند.
تبلیغات

مایکروسافت مرورگر بعدی خود را که متفاوت از اینترنت اکسپلورر خواهد بود، از دل پروژه‌ی اسپارتان عرضه خواهد کرد. مرورگر پروژه‌ی اسپارتان تبدیل به مرورگر پیش فرض ویندوز 10 خواهد شد که همراه با بروزرسانی این سیستم‌عامل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ردموندی‌ها انتشار نسخه‌ی پیش نمایش این مرورگر را وعده داده بودند، حال آنکه با عمل به وعده‌های پیشین، شاهد انتشار نسخه‌ی پیش نمایش مرورگر اسپارتان توسط این کمپانی هستیم. کاربران هم‌اکنون می‌توانند با دانلود بیلد 10049 ویندوز 10، از وجود مرورگر اسپارتان بهره ببرند.

مایکروسافت در جریان کنفرانس ویندوز 10 خود که دی ماه سال گذشته برگزار شد، شماری از قابلیت‌های اسپارتان را نمایش داد، اما تمامی این قابلیت‌ها در نسخه‌ی پیش نمایش این نسخه از اسپارتان در دسترس نیستند. کورتانا یکی از قابلیت‌های اسپارتان است که در نسخه‌ی پیش نمایش می‌توان از آن استفاده کرد، هرچند شماری از ویژگی‌های کورتانا نظیر ارائه‌ی اطلاعات پروازی و تقویم هنوز در این نسخه قابل استفاده نیست. از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر اسپارتان، می‌توان به Reading View اشاره کرد.

امکان ثبت یادداشت روی صفحه‌ی وب و اشتراک‌گذاری آن‌ها به‌همراه ثبت صفحه‌ی مربوط به همراه یادداشت‌ها در وان نوت از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر اسپارتان است که در نسخه‌ی پیش نمایش نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

براساس اطلاعات ارائه شده مرورگر پروژه‌ی اسپارتان بصورت متناوب بروز خواهد شد و مایکروسافت بصورت مستمر نظر کاربران را در خصوص این مرورگر به منظور بهبود تجربه‌ی استفاده جویا خواهد شد. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت برای پشتیبانی از افزونه‌ها در این مرورگر برنامه‌ریزی کرده است و احتمالا در بروزرسانی این مرورگر شاهد پشتیبانی از افزونه‌ها خواهیم بود.

هرچند مرورگر پروژه‌‌ی اسپارتان را باید در ادامه‌ی اینترنت اکسپلورر خواند، اما مایکروسافت مرورگر قدیمی خود را کاملا از رده خارج نمی‌کند. به نظر می‌رسد اینترنت اکسپلورر همچنان با ویندوز 10 همراه خواهد شد، اما کاربران باید برای فعال سازی آن در ابتدا تنظیماتی را انجام دهند.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات