اطلاعات شخصی رهبران سیاسی گروه G20 در اثر خطای ایمیل فاش شد

سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات شخصی رهبران سیاسی کشورهای گروه G20 که در نشست سالیانه‌شان در استرالیا در ۷ نوامبر ۲۰۱۴ شرکت کرده بودند، به دلیل اشتباه غیرعمدی یک کارمند اداره مهاجرت استرالیا منتشر شده است.
تبلیغات

گروه ۲۰ یا گروه بیست اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد و دارائی و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد مطرح دنیا است. گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند. حال اطلاعات شخصی ۳۱ نفر از رهبران این گروه در اثر خطای غیرعمدی ایمیل توسط یکی از کارمندان فاش شد. این نقص توسط یکی از کارمندان اداره مهاجرت استرالیا رخ داده است.

-1x-1

کارمند اداره مهاجرت استرالیا در اقدامی غیر عمد اطلاعات شخصی رهبران سیاسی گروه G20 را به کمیته برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا ارسال کرده است. اما هنوز رهبران این کشورها تاکنون از وقوع این اتفاق اطلاع نداشته‌اند. اطلاعات شخصی این رهبران از جمله شماره گذرنامه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، انگلا مرکل صدر اعظم آلمان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، ژی جین پینگ رئیس جمهور چین، نارندرا مودی نخست وزیر هند، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی از جمله اطلاعاتی است که منتشر شده است.

بدنبال این اتفاق مدیر اداره مهاجرت استرالیا طی نامه‌ای از کمیسر امنیتی این کشور تقاضای کمک کرده است. اطلاعاتی که در جریان این نقض قانونی افشا شده شامل نام، تاریخ تولد، ملیت، شماره گذرنامه است.

اداره مهاجرت استرالیا در این باره می‌گوید:

این حادثه فقط در نتیجه خطای انسانی رخ داد و هیچ عمدی در کار نبوده است. بر اساس نحوه‌ی کار نرم افزار مایکروسافت اوت‌لوک که به صورت خودکار مشخصات دریافت کننده را تکمیل می‌کند، باعث شده که این اطلاعات به طور اشتباهی ارسال شود. این نگرانی تنها یک اشتباه انسانی است و هیچ اشکال سیستمی یا سازمانی مطرح نیست. این موضوع را به رهبرانی که اطلاعات آن‌ها فاش شده است اطلاع دادیم.

اداره مهاجرت استرالیا این اتفاق را در اثر ارسال ایمیل به شخص اشتباه اعلام کرده که بعد این ایمیل حذف شده و به فرد دیگری فوردوارد نشده است؛ حتی از این ایمیل در سیستم دیگری نسخه‌ی پشتیبان نیز تهیه نشده است. این اتفاق دقیقا زمانی رخ داد که دولت استرالیا از تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت و مخابرات درخواست کرده بود که اطلاعات تلفن و اینترنت آن‌ها را برای بازه زمانی دو سال ذخیره کنند. بروز این اتفاق نگرانی‌های رسانه، طرفداران حقوق مدنی و مردم استرالیا را افزایش داده و همه‌ی مردم این کشور از رخ دادن حادثه‌های دیگر در حریم خصوصی ترس دارند، حال در ذهن همه سئوالاتی در مورد امنیت ذخیره سازی اطلاعات در استرالیا مطرح شده است.

در حال حاضر کشور استرالیا قوانینی را برای مواردی که اطلاعات شخصی نقض می‌شود ندارد، حتی اگر این نقض توسط دولت استرالیا یا افراد معمولی رخ داده باشد. حال پس از این اتفاق، کشور استرالیا درصدد وضع قوانینی در این خصوص خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات