زوم‌اَپ: انتقال بی‌سیم فایل بین گوشی و کامپیوتر با Web PC Suite

سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
چند سال پیش تنها راه انتقال فایل بین یک گوشی و کامپیوتر استفاده از کابل USB بود که دردسرهای خاص خود را داشت. Web PC Suite اپلیکیشنی است که امکان ارتباط بی‌سیم بین یک گوشی اندرویدی و کامپیوتر را به شما می‌دهد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

هنگامی که بلوتوث به عنوان یک ابزار ارتباطی جدید معرفی شد بسیاری از کاربران از سرعت بالای آن نسبت به اینفرارد شگفت‌زده شده بودند. شما به کمک این فناوری قادر بودید تا برای مثال یک فایل 10 مگابایتی را تنها در عرض 2 الی 3 دقیقه به گوشی دیگر ارسال کنید در حالی که انتقال همین فایل توسط اینفرارد گاهی تا نیم ساعت هم به طول می‌انجامید. اما برای علم و تکنولوژی هیچ پایانی وجود ندارد و مدت کوتاهی بعد از آن Wifi به گوشی‌های موبایل آمد تا انتقال فایل‌ها را به صورت شگفت‌آوری سریع‌تر کند. برای مثال همان فایل 10 مگابایتی اگر بنا به ارسال توسط WiFi باشد تنها چند ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

webpcs2

این ابزار به مرور جایگزین روش‌های سیمی برای انتقال فایل بین گوشی همراه و کامپیوتر نیز شد به طوری که اگر یک مودم ADSL در خانه‌ی خود داشته باشید می‌توانید با سرعتی بالا و بدون دردسر‌هایی نظیر لزوم وجود یک کابل USB و همچنین سرعت پایین USB2 به انتقال فایل بپردازید. Web PC Suite یکی از اپلیکیشن‌های موفقی است که برای گوشی‌های اندروید منتشر شده است و وظیفه‌ی برقراری این ارتباط بی‌سیم را بر عهده دارد. یکی از مزیت‌های Web PC Suiteهمانند اپلیکیشن AirDroid عدم نیاز به نسخه‌ی ویندوزی آن است به طوری که تنها از طریق مرورگر و به کمک یک آی پی اختصاصی، به گوشی شما متصل خواهد شد. این امر باعث آن می‌شود که انتقال فایل نه‌تنها در کامپیوتر شخصی خودتان، بلکه در هر جایی که یک مودم ADSL وجود داشت ممکن شود. البته لزوم وجود یک مودم تنها برای بستر شبکه‌ای بین کامپیوتر و گوشی موبایل است و حتی اگر ارتباط اینترنتی شما نیز برقرار نباشد، خللی در اتصال گوشی به کامپیوتر ایجاد نخواهد شد. تنها نکته‌ی مهم اتصال گوشی و کامپیوتر به یک مودم یکسان است در غیر این صورت ارتباط برقرار نمی‌شود.

نحوه‌ی کار برنامه نیز به این شکل است که بعد از اجرای نرم‌افزار در گوشی موبایل با یک آی پی مشخص شده رو به رو می‌شوید که با وارد کردن آن در مرورگر اینترنتی خود به یک صفحه‌ی مدیریت فایل متصل می‌شوید که توسط ابزارک‌های مختلف می‌توانید به بخش‌های مختلف گوشی از جمله فایل‌منیجر، گالری عکس، موسیقی‌ها و... دسترسی داشته باشید:

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات