تماشا کنید: رقابت انسان و روبات در مسابقه‌ی دریفت بی‌ام‌دبلیو سری 2

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
داستان‌‌ها و فیلم‌های سینمایی تاکنون جنبه‌های مختلف رقابت بین روبات و انسان را نمایش داده‌اند، حال بی‌ام‌دبلیو بعد دیگری از این رقابت را به نمایش گذاشته که طی‌ آن یک روبات در مقابل یک راننده در مسابقه‌ی دریفت شرکت می‌کند.
تبلیغات

بی‌ام‌دبلیو با انتشار ویدئویی جدید، رقابت انسان با روبات را در رانندگی به تصویر کشیده است. در این رقابت یک دستگاه بی‌ام‌دبلیو سری ۲ هوشمند بدون راننده در برابر دای یوشیهارا، راننده‌ی قهار ژاپنی در دریفت قرار گرفته است.

بی‌ام‌دبلیو برای اولین بار در جریان برگزاری CES 2014 این فناوری را به نمایش عموم گذاشته بود. البته باید به این نکته اشاره کرد که در طول این مدت، بی‌ام‌دبلیو سرویس خود را با بهبود داده است و همانطور که در این ویدئو مشاهده می‌کنید، خودروی بدون راننده‌ی بی ام‌دبلیو به راحتی قادر به ایجاد دونات است. البته باید به این نکته توجه داشت که نمونه ی بدون راننده روی یک مسیر خیس پس از بارندگی حرکت می‌کند، در حالی که یوشیهارا خودروی خود را روی جاده‌ی شک هدایت می‌کند که از این‌رو کار وی سخت‌تر است.

خودروساز باواریایی این ویدئویی را دلیلی بر قابلیت خودروهای هوشمند در زمان قرار گرفتن در موقعیت‌های بسیار خطرناک و حیاتی می‌داند. این کمپانی در ماه ژانویه نیز خودروی i3 را با سیستم جلوگیری از تصادف به نمایش گذاشته بود.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات