اسپری های بازتابنده ولوو دوچرخه سواری ایمنی را در شب فراهم می کند

یک‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
ولوو راه‌کار جدیدی را برای دوچرخه سواران ابداع کرده است، این شرکت با تولید اسپری جدیدی با نام LifePaint قصد دارد تصادفات ناشی از عدم دید دوچرخه‌ توسط رانندگان را کاهش دهد.
تبلیغات

شرکت ولوو تمرکز خود را بر روی دوچرخه‌ها افزایش داده و با ابداع محصول جدید قصد دارد دوچرخه سواران با خیال راحت در طول شب دوچرخه سواری کنند. این شرکت سوئدی با مشارکت و طراحی شرکت بریتانیایی Grey London، یک اسپری بازتابنده‌ای را تولید کرده‌اند که فقط در شب قابل مشاهده است. این اسپری که LifePaint نام دارد قابلیت این را دارد که دوچرخه را در طول شب نمایان کند؛ به این صورت که نور چراغ‌های خودروها را جذب کرده و بازتاب می‌دهد. این اسپری قابل شستشو بوده و در طول ۱۰ روز بر روی دوچرخه باقی می‌ماند. این اسپری تا زمانی که نور خودرو به آن برخورد نکند کاملا نامرئی و غیر قابل تشخیص است.

نیک کانر مدیرعامل شرکت ولوو انگلستان در این باره گفت:

هر ساله بیش از ۱۹/۰۰۰ دوچرخه سوار در اثر تصادفات ناشی از عدم دید رانندگان در شب مجروح می‌شوند. ما در ولوو اعتقاد داریم که بهترین راه برای زنده ماندن و جان سالم به در بردن از تصادفات، ایمنی بوده و به همین دلیل راه‌کار جدیدی را ابداع کرده‌ایم که از این پس جاده‌ها به مکانی امن برای رفت و آمد تبدیل خواهد شد؛ در نتیجه در این حالت آمار تصادفات نیز کاهش می‌یابد.
1-l5kM43vCabvI8QMiKPvjBA.0

همچنین ولوو اعلام کرده که این اسپری قابل شستشو را می‌توان بر روی چرخ‌های دوچرخه، لباس، کلاه، کفش و کوله پشتی اعمال کرد. در حال حاضر عرضه‌ی این اسپری محدود بوده و فقط در شش مغازه دوچرخه سواری واقع در شهرهای کنت و لندن قابل تهیه هستند. اگر از این محصول استقبال خوبی به عمل آید، احتمال دارد ولوو این محصول را به صورت بین المللی و در تمامی نقاط دنیا عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات