مدیر عامل کمپانی چینی LeTV: اپل شبیه به هیتلر است

یک‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل را باید از جمله‌ی کمپانی‌هایی خواند که معمولا طرفداران دو آتشه‌ای دارد و در مقابل نیز شماری از افراد از آن متنفرند. ژیا یوئتینگ را باید در زمره‌ی افرادی قرار داد که علاقه‌ای به این کمپانی ندارد، چرا که این میلیارد چینی که وب‌سایت استریم ویدئوهای اینترنتی را در چین راه‌‌اندازی کرده، کمپانی اپل را با حزب نازی مقایسه کرده است.
تبلیغات

ژیا یوئتینگ، میلیاردر چینی است که سرویس Leshi TV را برای پخش ویدئوهای اینترنتی راه‌اندازی کرده است. وی با اعلام اینکه این کمپانی چینی در پی عرضه‌ی گوشی‌هوشمند خود است، پوستری را نیز در حساب کاربری خود در ویبو منتشر کرده است که نشان‌دهنده‌ی مقایسه‌ی اپل با حزب نازی یا به بیان بهتر با هیتلر است. ژیا در حساب کاربری خود بیش از پنج میلیون نفر دنبال کننده دارد. در پوستر مورد نظر شاهد حضور شخصیتی کارتونی شبیه به آدولف هیتلر هستیم که بازوبندی قرمز به بازو دارد، اما به جای علامت صلیب شکسته که مربوط به حزب نازی است، آرم اپل در آن جای گرفته است.

در بالای پوستر نیز شاهد درج عبارتی در زبان چینی هستیم که به مقایسه ویژگی‌های دو سیستم‌عامل اندروید و iOS می‌پردازد. این عبارت آزادی در سیستم‌عامل اندروید را با بسته بودن و تکبر موجود در اکوسیستم iOS مقایسه کرده است. ژیا در ادامه‌ی تصویر توضیحاتی را در متن ارائه کرده که نشان از اعتقاد وی در مورد اپل دارد. به نظر ژیا سیاست‌های در پیش گرفته شده توسط اپل را عاملی برای محدود شدن خلاقیت در دنیای گوشی‌های‌هوشمند می‌داند.

یوئتینگ با انتقاد از بسته بودن اکوسیستم iOS، این سوال را مطرح می‌کند که آیا این سیستم‌عامل همه‌ی آن خلاقیت‌هایی را که توسعه‌دهندگان به دنبال آن بودند، در اختیارشان قرار داده یا خیر؟ در این تصویر علاوه بر مفاهیم اشاره شده، شاهد تصویری از پنل جلوی گوشی‌هوشمند این کمپانی هستیم که در‌های درون آن به سوی آزادی گشوده شده‌اند. این گوشی‌هوشمند در واقع همان LeTV X900 که تصاویری از آن تاکنون لو رفته است.

AppleHitler

هرچند گوگل نیز با انتشار آگهی‌های کارتونی درصدد انتقال پیام مربوط به تنوع گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی به بازار در برابر گزینه‌های محدود اپل است، اما این اولین باری است که شاهد خطاب قرار دادن این کمپانی با ویژگی‌های نظیر حزب نازی آلمان هستیم.

LeTV در تلاش است تا با عرضه‌ی X900 وارد بازار گوشی‌های‌هوشمند شود. بنابر گمانه‌زنی‌های صورت گرفته، ژیا یوئتینگ ثروتی ۳.۸ میلیارد دلاری دارد. براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده گوشی‌هوشمند این کمپانی از صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچ، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و درگاه USB نوع C برخوردار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات