گوگل با استفاده از قابلیت Pointer Event مایکروسافت مرورگر کروم را بهینه می‌ کند

جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در طول چند هفته اخیر امکانات جدیدی را به مرورگر کروم خود اضافه کرده و هر روزه شاهد انتشار خبرهایی در این خصوص هستیم. این کمپانی در آخرین نسخه‌ی کروم بسیاری از باگ‌ها را برطرف کرده و ویژگی‌های جدیدی را در آن تعبیه کرده است. حال به نظر می‌رسد گوگل از قابلیت‌های مرورگر مایکروسافت کمک گرفته و قصد دارد آن‌ها را در مرورگر خود اعمال کند.
تبلیغات

 بالاخره گوگل تصمیم گرفت تا از استانداردی برای پیمایش لمسی و پیمایش توسط ماوس در مرورگر کروم بهره ببرد. اگر تا به حال از مرورگر گوگل کروم در یک تبلت ویندوزی استفاده کرده‌ باشید، احتمالا با مشکلاتی نظیر عملکرد ضعیف پیمایش و پشتیبانی لمسی آن مواجه شده‌اید؛ حال گوگل می‌خواهد این مشکل را در تمامی نسخه‌های گوگل کروم برطرف کند، به همین دلیل اخیرا این کمپانی اعلام کرده که استاندارد Pointer Event را در کروم فراهم خواهد کرد. این استاندارد برای اولین بار توسط مایکروسافت در مرورگر اینترنت اکسپلورر ارائه شده بود.

گوگل در حال تلاش است تا از قابلیت‌های لمسی بیشتری در مرورگر خود استفاده کند، ویژگی که پیش از این در مرورگر سافاریِ اپل عرضه شده است. مایکروسافت، موزیلا و اُپرا جزو کمپانی‌هایی هستند که رویدادهای اشاره‌گر را در مرورگرهای خود ارائه کرده‌اند. حال گوگل می‌گوید که با دریافت بازخوردی از کاربران قصد دارد تغییراتی در این زمینه برای مرورگر کروم اعمال کند. با عرضه پشتیبانی از رویدادهای اشاره‌گر، پیمایش و تعامل‌های لمسی به طور چشمگیری در کروم بهبود خواهند یافت. یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل به نام ریک بایرز اعلام کرده که جایگزین کردن تمامی کنترل کننده‌های رویدادهای لمسی با یک رویداد اشاره‌گر، باعث خواهد شد تا پیمایش‌ها در اندروید به مراتب بهتر انجام پذیرند.

کاربران کروم بلافاصله متوجه این تغییرات نخواهند شد، زیرا اعمال این تغییرات و آزمایش آن مستلزم صرف زمان بیشتری توسط گوگل است. اما اضافه کردن این قابلیت و فراهم کردن استانداردها در گوگل کروم بسیار خشنود کننده است. پیش از این گوگل و مایکروساف بر سر مساله سیاست‌های حفظ حریم خصوصی مشاجره کرده بودند، اما حالا به نظر می‌رسد این دو کمپانی در این زمینه از تلاش‌های خود جهت ارائه‌ی پلتفرمی استاندارد دریغ نمی‌کنند. گوگل تا به حال مشکلات فنی بسیاری را برای ارائه‌ی این تغییرات داشته اما در گزارش اخیر خود اعلام کرده که بدون اعمال هیچ محدودیتی استانداردهای پیمایشی را در قالب رویدادهای اشاره‌گر عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات