Windows apps سیستم جدید نامگذاری اپلیکیشن های مایکروسافت خواهد بود

جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وقتی مایکروسافت نسخه‌ی بتای ویندوز 8 را منتشر کرد، نام اپلیکیشن‌ها و طراحی جدید خود را Metro قرار داد. ولی بعد از مشکلات این رابط کاربری به سراغ اپلیکیشن‌های Modern و سپس Universal apps رفت که به نظر می‌رسد کم‌کم باید با همه آنها خداحافظی کنیم و به سراغ Windows apps برویم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بعد از اینکه کم‌کم نام اپلیکشن مدرن به یونیورسال‌اَپ تغییر یافت، این ایده شکل گرفت که شما می‌توانید یک بار برای اپلیکیشن خود کدنویسی کرده و آن را در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید که حالا بر مبنای هسته ویندوز 10 اجرا می‌شوند. اما تمامی این نام‌ها دیگر به کار مایکروسافت نمی‌آید و ردموندی‌ها به دنبال این بودند که یک بار دیگر نامی جدید را برای اپلیکیشن‌های خود انتخاب کنند.

مایکروسافت در رویداد توسعه دهندگان WinHEC بسیاری از تغییرات خود را اعلام کرد و در همین رویداد یکی از مهندسان مجرب این کمپانی با نام دان‌باکس، نام جدیدی را برای اپلیکیشن‌های فراگیر در کامپیوترها، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و ایکس‌باکس انتخاب کرد.

دان‌باکس در این رویداد اعلام کرد:

تا به حال این دسته از اپلیکیش‌ها را با نام یونیورسال می‌شناختیم اما حال می‌توانیم آن‌ها را اپلیکیشن‌های ویندوز بدانیم. اپلیکیشن‌های ویندوز در تمامی دستگاه‌ها قابل اجرا هستند، اپلیکیشن‌های دسکتاپ ویندوز مختص کامپیوترهای شخصی بوده اما اپلیکیشن‌های ویندوز در هر نسخه‌ از ویندوز و با هر دستگاهی قابل اجرا هستند.

بنابراین این غول دنیای فناوری حالا نام Windows apps را برگزیده که این نرم‌افزار تنها روی دسکتاپ (ویندوز 32 بیتی) به نام اپلیکیشن‌های دسکتاپ ویندوز اجرا می‌شود. اسلاید زیر می‌تواند در تشخیص وجه تمایز این سیستم ما را یاری کند و مشخص کند که مسیر پیموده شده مایکروسافت طی سه سال اخیر در نامگذاری اپلیکیشن‌ها چگونه بوده است.

screen shot 2015-03-25 at 3

برای درک سیستم نامگذاری مشخص شده در تصویر بالا نیاز به بررسی و تفکر زیادی دارید. در این حد بدانید که windows apps می‌تواند روی هر دستگاه مبتنی بر ویندوز مانند گوشی، دسکتاپ و ایکس باکس اجرا شود ولی اپلیکیشن‌های دسکتاپ ویندوز فقط روی نسخه‌ای از ویندوز که دارای دسکتاپ باشد اجرا خواهند شد.

ویندوز اَپس یک گام رو به جلو از سوی ردموندی‌ها به شما می‌رود و با اینکه نام یونیورسال اَپس کم‌کم در حال جا افتادن بود، مایکروسافت امیدوار است به زودی عبارت ویندوز اَپس بر زبان‌ها بیفتد. البته نباید از نقش بازاریابی در این موضوع غافل باشیم و قرار گرفتن نام ویندوز در ابتدای این نامگذاری بر خلاف عبارت یونیورسال اَپس که هیچ برندی در ابتدای آن نبود، کاملا نشان می‌دهد که کدام کمپانی، اپلیکیشن‌ها را پشتیبانی می‌کند.

به نظر شما مایکروسافت می‌تواند با گرفتن چنین تصمیماتی به جایگاه واقعی خودش تکیه بزند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات