طرح مفهومی از پهپاد اپل

چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تا به حال شرکت‌های بزرگی در حوزه فناوری مانند آمازون، گوگل و فیسبوک اقدام به طراحی پهپاد کرده‌اند. شرکت اپل تا کنون چنین محصولی را نداشته و تصمیم این کمپانی در خصوص تولید پهپاد مشخص نیست. اما اخیرا یکی از مهندسان اپل طرح مفهومی از پهپاد آینده‌ی این کمپانی را منتشر کرده که در ادامه نگاهی به نمونه‌های اولیه از این طرح خواهیم داشت.
تبلیغات

اریک هازمن طراح آلمانی و یکی از طراحان اولیه شرکت اپل، اولین طرح مفهومی خود را با نام «Apple Quadcopter» که در ظاهر به رنگ‌های سیاه و سفید است رونمایی کرد. این طراح چندین تصویر از نمونه‌ی اولیه این گجت را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید این طرح علاوه بر برخورداری از ظاهری زیبا به همراه لوگوی شرکت اپل، قابلیت‌های بسیاری نیز دارد. به گفته‌ی هازمن دوربین‌های بسیاری در این پهپاد تعبیه خواهند شد.

appleDrone1
appleDrone2
appleDrone3
appleDrone4

مانند یک کوادکوپتر معمولی، این محصول اپل نیز دارای ۴ موتور و ۴ دوربین خواهد بود. توسط این دوربین‌ها می‌توان عکس‌های پانوراما با قدرت عکاسی و فیلم‌برداری ۱۰۰ مگاپیکسل را ثبت کرد. علاوه بر این ویژگی ضبط ویدئویی 4K برای این پهپاد در نظر گرفته شده است. دوربین آن نیز دارای تثبیت کننده تصاویر بوده که حین عکاسی تصاویر واضح خواهند بود. همچنین پس از عکاسی قابلیت انتشار آنی تصاویر و ویدئوها در شبکه‌ها و کانال‌های ویدئویی مانند یوتیوب فراهم شده است.

طراحی و تولید پهپادها توسط کمپانی‌های فعال در صنعت تکنولوژی رو به افزایش است. اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی جف بزوس مدیرعامل آمازون، ابتدا در یک ویدئوی ۶۰ دقیقه‌ای اعلام کرد قصد دارد در آینده از پهپادها برای رساندن کالاها به کاربرانش استفاده کند. آن زمان تصور می‌شد تا رسیدن به این طرح راه درازی در پیش است و موانع قانونی و محدودیت‌های تکنولوژی زیادی وجود دارد. اما حال این کمپانی اعلام کرده رویای ارسال کالا با پهپادها به واقعیت نزدیک‌تر شده است. بالگردهای بدون سرنشین آمازون «Amazon Prime Air» می‌توانند بسته‌ها را جابه‌جا کنند. این روش و جایگزین شدن آن به جای سیستم‌های پستی مزیت‌های فراوانی برای این فروشگاه آنلاین خواهد داشت. 

گوگل نیز جزو کمپانی‌هایی است که طرحی از پهپاد خود را منتشر کرده است؛ این شرکت قصد دارد با تولید پهپادهای خورشیدی و ارسال آن بر فراز آسمان، ارتباط اینترنت بیش از ۴ میلیارد از کاربرانی را که در مناطق بدون شبکه هستند فراهم کند. گوگل این پهپادها را فقط به مناطق و کشورهای خاص ارسال خواهد کرد. در این میان فیسبوک هم جزو شرکت‌هایی است که پروژه پهپاد خود را شروع کرده که یکی از آنها، پروژه اینترنتی Internet.org است که هدف از آن ارائه‌ی اینترنت آزاد و سریع برای تمام مردم جهان است. پیش از این زاکر برگ در حساب فیسبوک خود اعلام کرده بود که قرار است از این پهپاد برای انتشار سرویس‌های کمپانی‌اش در تمامی نقاط جهان استفاده کند.

کاربرد پهپادها به طور کلی بسیار وسیع و گسترده است؛ تقریبا می‌توان گفت بسیاری از کمپانی‌های مطرح فناوری در این زمینه فعالیتی داشته‌اند. اگر اپل از این طرح برای محصول آینده‌ی خود استفاده کند، نظر بسیاری از کاربران و کمپانی‌های دیگر را به خود جلب خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات