اریک اشمیت: گوگل گلس متوقف نشده، بلکه در حال آماده سازی برای عرضه عمومی است

سه‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در ژانویه سال جاری میلادی فروش عینک‌هوشمند گوگل گلس را متوقف کرد و از این‌رو بسیاری از کارشناسان و علاقمندان به حوزه‌ی فناوری این محصول جنجالی را پایان یافته دانستند، حال آنکه اریک اشمیت به این موضوع اشاره کرده که گوگل در حال آماده‌سازی گوگل گلس برای عرضه‌ی عمومی به بازار است.
تبلیغات

پس از آنکه گوگل در ژانویه سال جاری میلادی فروش عینک هوشمند گوگل گلس را متوقف کرد، بسیاری عمر این گجت جنجالی را پایان یافته تلقی کردند، اما اریک اشمیت، با بیان اینکه غول جستجو پروژه‌ی گوگل گلس را کنار نگذاشته و این کمپانی را در حال آماده سازی گوگل گلس برای عرضه‌ی عمومی به بازار خواند. وی در این خصوص گفته که پروژه‌ی گوگل گلس زیر نظر تونی فدل از کمپانی نست که به تصاحب گوگل در آمده، در حال آماده سازی برای عرضه‌ی عمومی به بازار است.

اریک اشمیت در گفتگویی که به وال استریت ژورنال انجام داده، چنین اظهار نظر کرده است:

ما فاز آزمایشی پروژه‌ی گوگل گلس را به پایان رساندیم و بسیاری از رسانه‌ها این مرحله را پایان طراحی و تولید گوگل گلس توسط این کمپانی خواندند، در صورتی که چنین برداشتی از اقدام گوگل اشتباه است.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که گوگل گلس یکی از بنیادی‌ترین پلتفرم‌های توسعه یافته توسط گوگل است. وی پروژه‌ی طراحی و توسعه‌ی گجت‌های پوشیدنی توسط گوگل را شبیه به پروژه‌ی خودروهای هوشمند خواند که توسط این کمپانی در حال توسعه است و چند سالی تا زمان عرضه‌ی محصول نهایی باقی مانده است.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

خبر مربوط به توقف تولید گوگل گلس همانند این است که گوگل پروژه‌ی طراحی و توسعه‌ی خودروهای هوشمند بدون راننده را به دلیل اینکه هنوز این خودروها بصورت عملیاتی قابل استفاده نیستند، کنار بگذارد.

دسامبر سال ۲۰۱۴ شایعاتی منتشر شد که حکایت از عرضه‌ی نسخه‌ی ارزان‌تری از گوگل گلس در سال ۲۰۱۵ داشت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اینتل ماژول‌های داخلی مورد استفاده در این عینک‌هوشمند را تامین کرده و همچنین طراحی جدیدی را با عمر باتری بالاتر در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با توجه به امکانات و قابلیت‌های گوگل گلس می‌توان به جرات گفت که گوگل برای عرضه‌ی تجاری این محصول هنوز راه درازی را در پیش دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات