اپل روی تکنولوژی واقعیت افزوده کار می کند

دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس خبری که موسسه پایپر جافری منتشر کرده، اپل در حال کار روی تکنولوژی واقعیت افزوده است. در همین راستا این کمپانی تیم متخصصی را به منظور فعالیت در زمینه تکنولوژی واقعیت افزوده و تولید گجت‌های پوشیدنی در نظر گرفته است.
تبلیغات

 جین مانستر یکی از تحلیل‌گران موسسه پایپر جافری یادداشت‌هایی را در خصوص پروژه‌ی جدید اپل منتشر کرده است. به گزارش این موسسه اپل خود را برای نسل جدیدی از تکنولوژی واقعیت افزوده آماده کرده و قصد دارد دستگاه‌ها و گجت‌های پوشیدنی را به همین منظور عرضه کند.

مانستر در این خصوص گفت:

اپل تیم کوچکی از مهندسان و متخصصان خود را جهت بررسی و توسعه اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده در نظر گرفته است. ما اعتقاد داریم که هدف اپل از این پروژه، ارائه گجت‌ها پوشیدنی خواهد بود. اپل عینک‌هایی متفاوت‌تر از عینک‌های امروزی واقعیت افزوده تولید خواهد کرد که در آن‌ها از طراحی هنری و محبوب خود بهره می‌گیرد. به همین دلیل بعید نیست که اپل در نهایت چنین محصولی را تولید کند.

در حال حاضر گوگل گلس جالب‌ترین گجت پوشیدنی است، اما از آنجا که این عینک  ظاهر و ابعادی متفاوت دارد شاید برخی افراد از این گجت در مکان‌های عمومی استفاده نکنند. به همین منظور در مدت کوتاهی استفاده از گوگل گلس نسخه Explorer Edition به دلیل قابلیت فیلم‌برداری و عکاسی در بسیاری از محل‌های عمومی مانند تئاتر، رستوران‌ها، بیمارستان، سالن‌های ورزشی، مدارس و بانک‌ها ممنوع شد.

مانستر شک و تردیدی را در خصوص این پروژه دارد که آیا محصول آینده‌ی اپل همانند گوگل گلس در برخی محل‌ها بلا استفاده خواهد شد یا خیر. وی امیدوار است این کمپانی بتواند با ارائه گجت‌هایی با طراحی منحصر به فرد نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. مانستر به صراحت تفاوت میان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در یادداشت خود یادآوری کرده است. واقعیت مجازی فضایی اغواکننده و حضور در دنیایی کاملا جدید است؛ از سوی دیگر واقعیت افزوده نمایش اطلاعات روی یک صفحه نمایش مقابل چشم است و اطلاعات و راهنمایی‌های متفاوتی از محیط واقعی اطراف را به بیننده ارائه می‌کند.

اپل از شش سال پیش برای توسعه دهندگان این امکان را فراهم کرده تا اپلیکیشن‌هایی مبتنی بر واقعیت افزوده را در فروشگاه اختصاصی اپل منتشر کنند. همچنین این کمپانی از سال ۲۰۱۱ روی نقشه‌های واقعیت افزوده کار می‌کند و همین موضوع در ماه مارس ۲۰۱۴ تایید شد که اپل ویژگی‌های واقعیت افزوده را روی اپلیکیشن Maps اضافه خواهد کرد. مطابق همه‌ی این گزارش‌ها به نظر می‌رسد اپل در زمینه‌ی واقعیت افزوده علاقه‌مند بوده و قصد دارد محصولاتی را در این زمینه ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات