اسنپ دراگون 815 خنک‌تر از S810 و S801 کار خواهد کرد

دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ماه گذشته آزمایشی در خصوص سنجیدن درجه حرارت چیپست‌های اسنپ‌دراگون 810 و 801 در دو دستگاه مشابه به صورت جداگانه و در حین اجرای بازی «آسفالت ۸» انجام شد، پس از اتمام آزمایش نتایج نشان داد که این آزمایش صرفا برای اثبات اینکه داغ نشدن اجزای اسنپ‌دراگون 810 شایعه‌ است، انجام شده بود. حال شرکت کوالکام با شدت گرفتن اخبار داغ شدن گوشی اچ‌تی‌سی وان M9 آزمایشی دوباره بر روی چیپست‌های خود انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.
تبلیغات

آزمایش ماه گذشته و نتایج آن اثبات کرد که داغ نشدن اجزای سیستم-روی-یک-چیپ اسنپ‌دراگون 810 شایعه‌ است. این آزمایش در دو دستگاه مشابه و با چیپ‌ست‌های سنپ‌دراگون 810 و 801 و در حین بازی آسفالت انجام شده بود. حین آزمایش ویدئویی هم ضبط می‌شد که در نهایت مشخص شد اسنپ‌دراگون 810 گرمای کمتری نسبت به ۸۰۱ تولید می‌کند.

هفته گذشته آزمایشی بر روی تمامی گوشی‌های پرچمدار انجام شد که گوشی اچ‌تی‌سی وان M9 با کسب دمای ۱۳۲ درجه فارنهایت بیشترین دستگاه داغ کننده انتخاب شد و پس از آن خبرهای مربوط به آن شدت گرفت، دیگر گوشی‌های موجود در این تست گلکسی نوت ۴ و اچ‌تی‌سی وان m8 بودند که به ترتیب دمای ۱۰۰ درجه و ۱۰۲ درجه را کسب کردند. در این تست گوشی وان M9 تنها دستگاهی بود که از اسنپ‌دراگون 810 استفاده می‌کرد. اخیرا کمپانی اچ‌تی‌سی توانست با ارائه‌ی آپدیت نرم‌افزاری میزان درجه‌ی گوشی را به ۱۰۴ درجه کاهش دهد.

حال از آنجایی که این نگرانی دوباره به وجود آمده، شرکت کوالکام آزمایش جدیدی را بر روی چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون 801, 810 و 815 انجام داده است. این چیپ‌ست‌ها در دستگاه‌های مجزا که فاقد آنتن رادیویی بودند، قرار گرفتند. از دیگر مشخصات این دستگاه‌ها صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و حافظه‌ی رم با ظرفیت۳ گیگابایت بود. البته این نکته را هم یادآور شویم که عدم وجود آنتن رادیویی در این دستگاه‌ها باعث می‌شود که هر سه چیپ‌ست به مراتب گرمای کمتری تولید کنند؛ البته هنوز چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 815  عرضه نشده است.

نمودارهای زیر تغییرات درجه حرارت چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون ۸۰۱ ، ۸۱۰ و ۸۱۵ را در طول آزمایش نشان می‌دهند:

S801
S810
S815

 هر سه دستگاه از گرافیک یکسان در بازی آسفالت برخوردار بودند. برخلاف آزمایش قبلی که از تنظیم گرافیکی متوسط استفاده شده بود در این آزمایش میزان تنظیم گرافیکی در بالاترین حالت قرار گرفته شد. پس از نتیجه‌ی آزمایش مشخص شد که چیپ‌ست اسنپ‌ دراگون 815 کمترین  گرما را تولید کرده و با دمای ۱۰۰.۴ درجه فارنهایت به عنوان خنک‌ترین چیپ‌ست انتخاب شد. رتبه‌های بعدی به ترتیب مربوط به اسنپ دراگون 801 با ۱۰۷/۶ درجه فارنهایت و اسنپ دراگون 810 با ۱۱۱/۲ درجه فارنهایت است.

با توجه به نتایج این آزمایشات، به نظر می‌رسد گوشی‌های که دارای چیپ‌ست اسنپ دراگون 815 خواهند بود دمای کمتری را تجربه خواهند کرد. داغ شدن بیش از حد نتایج ناخوشایندی مانند کمتر شدن طول عمر باتری و در نهایت طول عمر گوشی هوشمند را دربر خواهد داشت. هنوز اطلاعات دقیقی از عرضه‌ی این چیپ‌ست در گوشی‌های هوشمند ارائه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات