مدیرعامل دیزنی، ساعتی پیش از اعلام خرید پیکسار، از بازگشت سرطان جابز مطلع شد

یک‌شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انتشار کتاب جدیدی در مورد زندگی کاری استیو جابز دستمایه‌ی انتشار اخبار جدیدی در خصوص اتفاقات زندگی وی شده است. براساس اطلاعات ارائه شده در کتاب Becoming Steve Jobs، یک ساعت پیش از آنکه خرید پیکسار توسط دیزنی بصورت رسمی اعلام شود، باب ایجر - مدیرعامل دیزنی از بازگشت سرطان استیو جابز مطلع می‌شود.
تبلیغات

دیزنی در سال ۲۰۰۶ کمپانی پیکسار را با پرداخت ۷ میلیارد دلار از آن خود کرد. این خرید بزرگ علاوه بر اینکه پیکسار را از آن دیزنی کرد، استیو جابز را نیز وارد هیئت مدیره‌ی کمپانی بزرگ دیزنی کرد. استیو جابز پس از خرید پیکسار توسط دیزنی تبدیل به بزرگ‌ترین سهامدار این کمپانی شد که این موضوع تا امروز نیز باقی مانده است. با خرید کمپانی لوکاس فیلم توسط دیزنی، استیو جابز از فروش گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی نیز پولی به جیب زد. با توجه به اینکه نام Droid در اختیار کمپانی لوکاس بود، از این‌رو موتورولا با فروش هر دستگاه گوشی‌هوشمند دروید خود، مبلغی را به لوکاس فیلم پرداخت می‌کرد که این مبلغ پس از خرید این کمپانی توسط دیزنی، به این کمپانی و سهامدارانش می‌رسید.

براساس اطلاعات ارائه شده در این کتاب، استیو جابز یک ساعت پیش از آنکه خرید پیکسار توسط دیزنی بصورت عمومی اعلام شود، باب ایجر را از بازگشت سرطان خود آگاه کرده است. استیو جابز این موضوع را به ایجر گفته که شانس زنده بودنش در پنج سال آینده ۵۰ درصد است. در ژانویه ۲۰۰۹ استیو جابز سمت مدیر عاملی اپل را به تیم کوک واگذار کرد و تا بازگشت خود در ماه ژوئن، به عمل پیوند کبد پرداخت. سال بعد استیو جابز محصول انقلابی دیگری از اپل یا همان آیپد را معرفی کرد.

پیش از این نیز اطلاعاتی نظیر پیشنهاد پیوند کبد توسط تیم کوک و همچنین انتظار اخراج از اپل توسط جانی آیو از این کتاب در اختیارمان قرار گرفته بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات