طرح‌هایی از پهپادهای پوشیدنی با کاربردهای باورنکردنی

یک‌شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
امروزه پهپادها به بحث داغ حوزه فناوری تبدیل شده‌اند و شرکت‌های مختلفی در حال کار بر روی این ابزار تکنولوژی هستند. برخی شرکت‌ها در صدد هستند تا روی کنترل و بهبود سیستم ناوبری این ابزارهای مفید کار کنند و برخی دیگر نیز ایده‌های جدیدی برای کاربردهای بیشتر آن در سر دارند.
تبلیغات

با توجه به کاربردهای مفید پهپادها در رفع نیازهای مختلف بشر، روز به روز بر اهمیت این ابزار تکنولوژی افزوده می‌شود. شرکت‌های بسیاری در حال توسعه‌ی مدل‌های مختلف پهپادها هستند تا از این طریق کاربردهای آن را در زندگی انسان‌ها افزایش دهند. در ادامه به معرفی ایده‌های کاربردی بسیار جدید پهپادها می‌پردازیم که شاید تاکنون مورد توجه قرار نگرفته باشد، کاربردهایی که بسیار جالب و بدیع به نظر می‌رسند.

به تازگی آدام پرود طراح و پیشگوی فناوری در مورد پهپادها، چنین اظهار می‌دارد:

پهپادهای پوشیدنی افق بیکرانی را در پیش رو دارند. پیشرفت فناوری موجب شده که آن‌ها روز به روز پیچیده‌تر شوند؛ به زودی آن‌ها همانند گوشی‌های هوشمند امروزی همه‌گیر خواهند شد.به نظر می‌رسد در آینده شاهد آسمانی پر از پهپادهای مختلف خواهیم بود که با کاربران‌شان و افراد دیگر در حال ارتباط و ارائه خدمات هستند. حتی ممکن است بزرگراه‌ها و ایستگاه‌های شارژ مخصوص برای این پهپادها ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند مسافت‌های طولانی‌تری را بپیمایند.

پرود و طراحان صنعتی در شرکت فراگ سعی دارند تا چگونگی کار این پرندگان پوشیدنی را به تصویر بکشند و با طرح‌های مفهومی از چهار نوع پهپاد به تشریح بهتر ویژگی‌های مختلف آن بپردازند.

پهپاد تنفسی

Breathe-A-drone
BreatheB

بریس یک پهپاد پلاستیکی کوچک است که در مواقعی که کار نمی‌کند بر روی شانه‌ی فرد می‌نشیند. این ماسک تنفسی مدام در حال سنجش آلودگی هوای اطراف کاربر است. این پهپاد در مواقع لزوم توسط پروانه‌های کوچکی که در درون خود دارد به تصفیه هوای تنفسی کاربر می‌پردازد.

وقتی سطح آلودگی هوا از حد نرمال بیشتر می‌شود این پهپاد شروع به پرواز در مقابل صورت فرد می‌کند و هوای تنفسی او را تصفیه می‌نماید.

پهپاد چتری

Parasol-A-wearable
21766037

پاراسول یک پهپاد در زمینه آب و هوا است که به طور معمول به کمر کاربر قلاب می‌شود یا به عنوان جواهر توسط کاربر پوشیده می‌شود. برای داشتن کاربری تزئینی به عنوان جواهر، این پهپاد از طلا ساخته می‌شود.

کاربرد این پهپاد فراتر از مد و تزئین است. این پهپاد با سنسورهای رطوبت و دمایی که در خود دارد؛ می‌تواند به طور دقیق آب و هوا را کنترل کند و وقتی اوضاع جوی بد می‌شود، شروع به کار می‌کند.

اگر سطح تابش اشعه ماورا بنفش بیش از حد باشد یا باران در راه باشد، ملخ پهپاد شروع به کار می‌کند و خود را به بالای سر کاربر می‌رساند و خود را به شکل یک چتر بزرگ در می‌آورد که مدام موقعیت خود را با کاربر تنظیم می‌کند تا از او در مقابل آفتاب و باران محافظت کند.

پهپاد دیده‌بان

Scout-A-wearable

اسکات یک پهپاد پوشیدنی است که مانند یک همبازی و یار تمرینی عمل می‌کند. این پهپاد کره‌ای شکل که از روکش لاستیکی ساخته شده، خود را به یک گیره‌ی مغناطیسی که بر روی فرد نصب شده، می‌چسباند این پهپاد همچنین بر روی وضعیت حیاتی و سلامتی فرد کنترل دارد.

وقتی کاربر این پهپاد را به کار می‌اندازد، ملخ پهپاد باز می‌شود و شروع به بالا رفتن از سخره‌های سنگی می‌کند. شناسایی مسیر سنگ نوردی یک چالش بزرگ برای کوهنوردان است که این پهپاد در این خصوص به یاری آن‌ها می‌آید.

پهپاد هدایتگر

FlareA drone
FlareB

فلیر یک پهپاد ناوبر و راهنمای تور است. این پهپاد به نوعی شبیه قطب نما است و از فلز و شیشه و مچ بندی از جنس اکرلیک ساخته شده است.

وقتی کاربر قصد دارد تا مکان خاصی مانند یک بستنی فروشی خوب را پیدا کند؛ به آسانی با دادن دستور کلامی و تکان دادن مچ دست خود، پهپاد را آماده اعزام می‌کند. پهپادها با پرواز و شناسایی محیط اطراف، اقدام به پرواز در چند قدمی جلوی کاربر می‌نمایند و او را در مسیرهای مختلف شهری راهنمایی می‌کنند.

به نظر شما چنین پهپادهایی تا چه حد قابل استفاده و کاربردی هستند؟ چالش‌های به کارگیری چنین پهپادهایی چیست؟ آینده را با وجود چنین تکنولوژی‌هایی چگونه می‌بینید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات