نمایش دموی اپلیکیشن‌های ویندوز 10 روی کنسول ایکس‌باکس وان

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در ماه ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد که قصد دارد اپلیکیشن‌های یونیورسال را وارد کنسول ایکس‌باکس وان کند، ولی هیچ اشاره‌ای به جزئیات و نحوه اجرای آن‌ها نکرد.
تبلیغات

اما امروز در جریان کنگره جهانی موبایل بارسلونا، کوین گالو، مدیر فنی ردموندی‌ها در بخش اپلیکیشن‌های یونیورسال در مدت زمانی که از کنفرانس مایکروسافت به توسعه‌دهندگان اختصاص داده شده بود، روی صحنه آمد و چگونگی اجرای اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز 10 را روی کنسول بازی ایکس‌باکس وان به حضار نشان داد.

با اینکه برنامه‌هایی چون Mail یا Photos، اپلیکیشن‌های یونیورسال نیستند، گالو اپلیکیشن دمویی را نشان داد که برای اجرا روی هر سه پلتفرم کامپیوتر شخصی، گوشی‌های هوشمند و کنسول بازی ایکس‌ باکس وان طراحی شده است.

hostedwebappsstory2 1020.0

همه چیز در یک کادر پیام برای توسعه‌دهندگان خلاصه شده بود که نشان می‌داد مایکروسافت برای اجرای راحت‌تر اپلیکشن‌های یونیورسال روی کامپیوتر، گوشی، تبلت و حتی نمایشگر تلویزیون‌ها از طریق ایکس ‌باکس وان، در حال کار روی رابط کاربری مقیاس‌پذیر و انطباقی برای ویندوز 10 است. البته گالو درباره اینکه چه زمانی توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های ایکس‌باکس وان خود را بسازند، حرفی نزد ولی براساس گزارش سایت The Verge، ردموندی‌ها این آمادگی را دارند که به هر توسعه‌دهنده ای اجازه دهند تا برای کنسول بازی آن‌ها اپلیکیشن بسازد.

این غول نرم‌افزاری قرار است در جریان کنفرانس Build که ماه آوریل سال جاری میلادی برای توسعه‌دهندگان برگزار می‌شود، جزئیات بیشتری را از برنامه‌های خود بازگو کند و توسعه‌دهندگان باید بتوانند در فصل تابستان، اپلیکیشن‌های خود را برای ایکس‌باکس وان خلق کنند.

گالو همچنین فاش کرد که مایکروسافت در نظر دارد تا از اپلیکیشن‌های ویژه ویندوز 10 روی وب نیز میزبانی کند، که در این روش جدید توسعه‌دهندگان می‌توانند وب‌سایت‌های خود را با پشتیبانی از کورتانا و دسترسی به هشدارها، مخاطبان، تقویم و دوربین به فروشگاه ویندوز بیاورند. این روش کلیدی می‌تواند خیال مایکروسافت را از این بابت راحت کند که با سرمایه‌گذاری ساده و اندک از سوی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بیشتری برای سیستم عامل ویندوز 10 عرضه خواهد شد.

سپس گالو از رابط کاربری انطباقی مایکروسافت به عنوان روشی صحبت کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا مشابه آنچه طراحان و توسعه‌دهندگان وب برای طراحی سایت استفاده می‌کنند، اپلیکیشن‌های واکنش‌گرای خود را تولید کنند.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های وب میزبانی‌شده که تمامی سورس‌های آن روی یک وب سرور موجود است، بین وب‌سایت‌های واکنش‌گرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و مایکروسافت نیز قصد دارد تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد خیلی ساده اپلیکیشن خود را وارد فروشگاه ویندوز کنند. اما اگر بخواهند از قابلیت‌های قدرتمندتری استفاده کنند، باید طرح و کد واکنش‌گرای خود را وارد یک اپلیکیشن یونیورسال کامل برای ویندوز 10 کنند که روی کامیپوتر شخصی، تبلت‌ها، گوشی‌ها و ایکس‌باکس وان اجرا شود.

به نظر شما اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی ردموندی‌ها باعث می‌شود دوباره به دوران اوج خود بازگردند؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-۲۰۱۵/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC ۲۰۱۵، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات