گلکسی اس 6 به دوربین IMX240 سونی مجهز شده است

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ با تمام ویژگی‌های منحصر به فرد خود معرفی شدند؛ در تیزر سامسونگ بیان شده بود که دوربین اس ۶ یک تغییر بزرگ به حساب می‌آید. حال مشخص شده که سنسور IMX240 سونی در این گوشی‌ها استفاده شده است.
تبلیغات

پیرامون گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج اطلاعات زیادی را خواندیم و شنیدیم. تاکنون انتظار دوربینی فراتر از تصور را از سامسونگ داشتیم اما گویا تصورات همه از این پرچمداران دقیق نبوده است، زیرا سنسور‌ سونی در این گوشی‌ها تعبیه شده است. در واقع دوربین این پرچمداران همچون نوت ۴ از سنسور IMX240 به همراه لرزشگیر اوپتیکال تصویر بهره می‌برد.

در حالی که این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است، اما دیافراگرام لنز آن کمی بازتر شده و F1/9 را ارائه می‌کند. تاثیر لنز بهتر در دوربین اس ۶ چیست؟ با F1/9 حتی در محیطی کم نور و تاریک می‌توان تصاویری با وضوح بهتر ثبت کرد؛ این تصاویر دارای روشنایی بالا و جزئیات زیادی است که لذت عکاسی با آن را بیشتر می‌کند. علاوه بر این، دیافراگم موجود در دوربین این گوشی‌ها فوکوس و تمرکز بهتری را فراهم می‌کند.

 اما واقعا این سنسور چیست؟ آیا قطعه‌ای است که خود سامسونگ آن را تولید کرده؟ با اجرای کدی در سیستم عامل این گوشی‌ها نتایج جالبی به دست آمد؛ بر طبق این نتایج، سنسور سونی Exmor IMX240 در دوربین این گوشی‌ها استفاده شده است. این همان سنسوری است که سامسونگ در دوربین گوشی گلکسی نوت 4 بکار برده بود. با مقایسه‌ی عکس‌های گرفته شده توسط گلکسی اس 6 و نوت 4 می‌توان به این نتیجه دست یافت؛ تنها تفاوت در روشنایی و وضوح بیشتر عکس‌های پرچمدار جدید است. البته برای بدست آوردن نتایجی مشابه این گوشی، می‌توان از نرم‌افزارهای متعدد نیز استفاده کرد. با این حال گلکسی اس 6 به لطف استفاده از لنز بهتر، از نظر کیفیتی در سطح بالاتر از گلکسی نوت 4 قرار می‌گیرد. یکی دیگر از دلایلِ کیفیت بالاتر عکاسی در اس ۶ مربوط به الگوریتم‌های بهتر پردازش تصویر است که احتمالا به زودی به نوت ۴ نیز اضافه می‌شود.

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات