گوگل، فریم‌ورک پرداخت خود را با عنوان Android Pay ارائه می‌‌کند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعات متعددی در مورد سیستم پرداخت گوگل مطرح شده است. حال ساندار پیچای، در کنگره‌ی موبایل بارسلون خبر از ارائه‌ی فریم‌ورک این کمپانی با عنوان Android Pay داده است. نکته‌ی جالب توجه در خصوص اندروید پِی این است که گوگل یک سیستم پرداخت ارائه نمی‌کند؛ بلکه فریم‌ورک مورد نظر را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.
تبلیغات

ساندار پیچای، نائب رئیس ارشد گوگل در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون، به این نکته اشاره کرد که غول جستجو درصدد ارائه‌ی فریم‌ورک مربوط به سیستم پرداخت خود با عنوان اندروید پی است. گوگل به این نکته پی برده که استفاده از موبایل برای انجام پرداخت‌ها اهمیت پیدا کرده و از این‌رو درصدد راه‌اندازی سرویس خود است. 

براساس اطلاعات ارائه شده‌، گوگل در سرویس خود از فناوری توکن استفاده خواهد کرد. در این سیستم در زمان انجام تراکنش‌های مالی، از عبارت‌های کدگذاری شده‌ی یکبار مصرف استفاده خواهد شد. با استفاده از این فناوری می‌توان در مواقعی که حتی ارتباط تلفنی گوشی‌هوشمند برقرار نیست، پرداخت‌های مورد نظر خود را انجام داد. این سیستم را می‌توان تا حدودی مشابه اپل‌پی دانست. 

عرضه‌ی API این سیستم بدین معنا است که از این پس توسعه‌دهندگان نیز قادر خواهند بود تا از امکانات اندروید پی در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. شاید این سؤال مطرح شود که سرنوشت والت چگونه خواهد بود؟ گوگل همچنان والت را ارائه خواهد داد و از API اندروید پی به‌عنوان هسته‌‌ی اصلی خود استفاده خواهد کرد. اندروید پی را می‌توان با NFC مورد استفاده قرار داد و همچنین اعتبارسنجی از طریق بهره‌گیری از فاکتورهای بیومتریک نظیر اثر انگشت نیز میسر است. دیروز سامسونگ سرویس پرداخت خود را با عنوان سامسونگ پی معرفی کرد. ساندرای پیچای نسبت به همکاری با سامسونگ برای ترکیب دو سرویس ابراز علاقه کرده است. 

نظر شما در این خصوص چیست؟

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات