اسپیس‌ایکس با موفقیت موشک فالکون 9 را همراه با دو ماهواره به فضا پرتاب کرد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
تیم اسپیس‌ایکس به تازگی با موفقیت یک موشک فالکون ۹ را به فضا پرتاب کرده است. این موشک قرار است پس از اینکه از اتمسفر زمین گذشت، به زمین بازگردد و روی سکوی مخصوص خود فرود آید.
تبلیغات

کمپانی اسپیس‌ایکس و ایلان ماسک هر دو امروز این خبر را در توییتر منتشر کرده‌اند. موشک فالکون ۹ جدید اسپیس‌ایکس قصد دارد به زودی به ایستگاه جغرافیایی هدف خود برسد.  

هر دو ماهواره حمل شده توسط موشک فالکون ۹ کاملا الکتریکی و تجاری هستند و توسط Boeing ساخته شده‌اند. این ماهواره‌ها متعلق به ارائه دهنده‌های فرانسوی ماهوار‌ه با نام Eutelsat و Asia Broadcast هستند. به گزارش Spaceflight Now، ماهوراه‌ها وابستگی کلی به انرژی بهینه الکتریکی موتور‌های یونی دارند و تا دو دهه در مدار خود باقی می‌مانند.

اسپیکس‌ایکس به این زودی از ماجراجویی‌های خود دست نخواهد کشید و قرار است دو موشک Falcon 9s دیگر را اواسط ماه آپریل به فضا پرتاب کند. این موشک‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که بتوان دوباره از آن‌ها استفاده کرد اما شرکت خصوصی بزرگ اسپیس‌ایکس هنوز موفق به فرود موفقیت آمیز این موشک‌ها روی زمین نشده است.

اسپیس‌ایکس در هر صورت قصد دارد موشک‌های خود را قابل بازیابی و استفاده دوباره کند و حتی به همین منظور سکویی شناور در اقیانوس اطلس برای فرود موشک‌ها فراهم کرده است. از آخرین باری که اسپیس‌ایکس این آرزوی خود را آزمایش کرده، تقریبا یک ماه می‌گذرد و تاکنون وضعیت بد هوایی و مشکلاتی راداری مانع از پرتاب و فرود دوباره موشک توسط این کمپانی شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات