گوشی Vibe Shot لنوو با ظاهری شبیه یک دوربین معرفی شد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
لنوو در آخرین گوشی هوشمند خود یعنی Vibe Shot روی دوربین تمرکز ویژه‌ای داشته است. اگرچه این دستگاه پس از نوکیا و سامسونگ و بسیار دیر وارد این بازی شده، اما لنوو معتقد است که راهکار ویژه‌ی خود را برای این مساله دارد.
تبلیغات

 Vibe Shot یک گوشی هوشمند اندرویدی با یک دوربین 16 مگاپیکسلی در قسمت پشتی است که در بدنه‌ی آلومینیومی خود شباهت بسیاری به ببین و بگیرهای جمع و جور سونی دارد. 

لنوو تلاش دارد طرفداران تصویربرداری و دوست‌داران عکاسی موبایل را به سمت خود بکشاند. بنابراین کلید اختصاصی دوربین با دو مرحله در این دستگاه قرار داده شده که با فشار مرحله‌ی اول موجب فعال شدن فوکوس خودکار خواهد شد. این مساله در گوشی‌های هوشمند اندرویدی چندان سابقه‌دار نیست اما رویکرد مناسبی برای کسانی است که مایل به استفاده از کلیدهای روی نمایشگر نیستند. افزون بر این، یک کلید فیزیکی اسلایدر نیز روی دستگاه قرار گرفته که موجب حرکت میان حالت‌های هوشمند و حرفه‌ای خواهد شد. این اسلایدر شبیه به کلید قطع صدا روی دستگاه‌های آیفون است اما موجب تغییر اساسی رابط کاربری دوربین می‌شود.

lenovovibeshot9 1020.0

در حالت هوشمند، ثبت تصویر تماما خودکار خواهد بود اما حالت حرفه‌ای، انتخاب‌هایی نظیر تغییر ایزو، بالانس رنگ سفید، نورگیری و بسیاری تنظیمات دیگر را در اختیار شخص قرار می‌دهد. رابط کاربری حالت حرفه‌ای این دوربین، بسیار مشابه همان چیزی است که در اپلیکیشن دوربین لومیاهای مایکروسافت دیده‌ایم.

با وجود اینکه سنسور 16 مگاپیکسلی در دنیای امروز گوشی‌های هوشمند یک دوربین بالا رده به شمار نمی‌رود، اما لنوو لرزشگیر اوپتیکال تصویر را نیز به آن اضافه کرده که با فلش سه‌رنگ تکمیل می‌شود. در قسمت جلویی نیز شاهد یک دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم. تمام این مشخصات درون دستگاهی با نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080p و 32 گیگابایت حافظه‌ی رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی قرار گرفته که اندروید 5 آبنبات‌چوبی را اجرا می‌کند. لنوو تصمیم دارد Vibe Shot را در ماه ژوئن با قیمت 349 دلار ارائه کند.

lenovovibeshot6 1020.0

لنوو همچنین یک گوشی هوشمند مقرون به‌صرفه با عنوان A7000 نیز معرفی کرده که با نمایشگر 5.5 اینچی خود اندکی بزرگ‌تر است. این دستگاه اواخر ماه جاری با قیمت 169 دلار ارائه خواهد شد. این گوشی مقرون به‌صرفه به فناوری صوتی Dolby Atmos مجهز شده که موجب ایجاد صدای فراگیر با تاثیرگذاری بیشتر هنگام تماشای فیلم‌ها خواهد شد. مشخصات فنی A7000 نیز از قرار پردازنده‌ی ساخت مدیاتک، 2 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی است.

lenovovibeshot12 1020.0
lenovovibeshot1 1020.0

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات