مقایسه طول عمر باتری گلکسی اس 6، آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این در مقاله دیگری به مقایسه گلکسی اس 6 پرچمدار سال 2015 سامسونگ با آیفون 6 پرداختیم. حالا اطلاعاتی از طول عمر باتری گلکسی اس 6 منتشر شده؛ بنابراین خالی از لطف نیست که طول عمر باتری این گوشی‌ها را نیز با هم مقایسه کنیم.
تبلیغات

 باتری گلکسی اس 6 نسبت به نسخه قبلی خود کوچکتر شده است. گلکسی اس 6 به باتری 2550 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است؛ در حالی که گلکسی S5 از باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌بُرد. اگر چه باتری گلکسی اس 6 از ظرفیت کمتری برخوردار است، ولی باعث شده ضخامت این گوشی هوشمند و وزن آن به مراتب کمتر شود و البته در این مقاله نمی‌خواهیم وارد بحث همیشگی اندازه باتری یا ضخامت گوشی و این که کدام مهم‌تر است شویم.

اما نکته جالب این است که سامسونگ ادعا کرده که موفق شده است به لطف استفاده از پردازنده بهینه‌تر و بهبودهایی که در اندروید آب‌نبات چوبی حاصل شده، میزان مصرف انرژی را به گونه‌ای مدیریت کند که طول عمر باتری گلکسی اس 6 برابر با گلکسی اس 5 و حتی بهتر از آن باشد. 

اما عمر باتری گلکسی اس 6 در مقایسه با رقبای اصلیش یعنی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس چگونه است؟ خوشبختانه هر دو کمپانی اطلاعات دقیقی از میزان مصرف باتری در مرور وب از طریق Wi-Fi، LTE، تماشای ویدیو و پخش باتری منتشر کرده‌اند. مثل همیشه سامسونگ علاقه‌مند است تا نشان دهد که طول عمر محصولاتش حتی کمی هم که شده بهتر از اپل است. به جز پخش موسیقی در سایر موارد، طول عمر باتری گلکسی S6 بهتر از آیفون 6 است ولی در مقایسه با آیفون 6 پلاس، برتری با گوشی هوشمند آیفون است. با این حال هم طول عمر باتری هر سه محصول به نحوی است که تفاوت بین ماندگاری باتری آنها واقعاً ناچیز و قابل چشم‌پوشی است.

battery-h1

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات