همکاری آزمایشی مایکروسافت و شیائومی در انتشار رام ویندوز 10 برای Mi 4

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی در پنج سال اخیر پیشرفت خارق‌العاده‌ی خود را به واسطه‌ی اندروید به‌دست آورده است. اما گویا این کمپانی چینی جایگزین‌هایی را برای سیستم عامل اندروید دارد و اصلی‌ترین گزینه‌ نیز ویندوز 10 مایکروسافت است. شماری از کاربران گوشی‌هوشمند Mi 4 شیائومی این شانس را خواهند داشت تا ویندوز 10 مایکروسافت را روی گوشی‌هوشمند خود مورد استفاده قرار دهند.
تبلیغات

مایکروسافت رسما اعلام کرده که ویندوز 10 را در تابستان سال جاری میلادی منتشر خواهد کرد. براساس پستی که ردموندی‌ها در وبلاگ خود منتشر کرده‌اند. براساس اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت با کمپانی‌های چینی نظیر لنوو، تنسنت، کیهو 360 و شیائومی برای عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند مبتنی ویندوز 10 همکاری خواهند کرد. همکاری شیائومی با مایکروسافت را می‌توان جالب‌ترین موردی خواند که می‌توان به آن اشاره کرد، چراکه این کمپانی چینی تاکنون اظهار علاقه‌ای به همکاری با مایکروسافت نکرده است.

مایکروسافت اعلام کرده که برنامه‌ی آزمایشی همکاری با شیائومی، تنها یک آغاز برای همکاری‌های بعدی این کمپانی چینی است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت، این کمپانی با همکاری شیائومی اجازه‌ی استفاده و آزمایش ویندوز 10 را برای شمار محدودی از کاربران Mi 4 این کمپانی میسر خواهد کرد. این کاربران قادر خواهند بود تا ویندوز 10 را روی گوشی‌هوشمند خود نصب کرده و بازخورد کار با این گوشی‌هوشمند را در اختیار مایکروسافت و شیائومی قرار دهند. این بهترین فرصت برای مایکروسافت است تا بازخوردهای استفاده از ویندوز 10 روی گوشی‌های‌هوشمند را بصورت مستقیم از کاربران دریافت کرده و سیستم‌عامل خود را بیش از پیش برای بازار پراهمیتی چون چین بهینه کند.

ردموندی‌ها زمان آغاز این دوره‌ی آزمایشی را در ماه آینده‌ی میلادی اعلام خواهند کرد.

در سوی مقابل شیائومی بسیار محتاطانه در خصوص همکاری با مایکروسافت اظهار نظر کرده است. شیائومی در خصوص همکاری با مایکروسافت چنین اظهار نظر کرده است:

برنامه‌ی آزمایشی مورد نظر تحت رهبری مایکروسافت انجام می‌پذیرد و ما بسیار خرسندیم که طرفداران شیائومی و شماری از خریداران Mi4های این کمپانی قادر خواهند بود تا از ویندوز 1 استفاده کرده و بازخورد آن را در اختیار ما و مایکروسافت قرار دهند.

شیائومی روی این موضوع تاکید کرده که این کمپانی چینی گوشی‌های‌هوشمند ویندوز 10 تولید نمی‌کند، بلکه چینی‌ها اجازه‌ی انتشار رام‌های ویندوز 10 برای گوشی‌های‌هوشمند Mi 4 را صادر کرده‌اند تا کاربرانی که تمایل دارند، بتوانند به این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت سوئیچ کنند. به نظر می‌رسد باید ویندوز 10 را سیستم‌عامل غیررسمی Mi 4 شیائومی خواند که مستقیما توسط این کمپانی پشتیبانی می‌شود.

همکاری با مایکروسافت را می‌توان برای شیائومی بسیار جالب توجه خواند.کمپانی چینی از اندروید استفاده می‌کند و بخشی از سرویس‌های گوگل نیز در کشور چین غیرفعال است. شیائومی گوشی‌های‌هوشمند خود را که برای سایر کشورها عرضه می‌کند با فروشگاه گوگل‌پلی استور همراه می‌سازد. ضمنا باید به هوگو بارا نیز اشاره کرد که در این کمپانی فعالیت می‌کند و حضور وی خود به خود وزنه را به سمت گوگل سنگین‌تر می‌نماید.

یکی از جاذبه‌های همکاری با مایکروسافت، دریافت سهم مادی از همکاری است. با توجه به اینکه شیائومی درآمد کمی را از راه فروش گوشی‌های‌هوشمندش به جیب می‌زند، از این‌رو همکاری با مایکروسافت می‌تواند علاوه بر بالا بردن نفوذ مایکروسافت در بازار، به افزایش درآمدهای کمپانی چینی نیز کمک کند.

باید دید که چه سرنوشتی در انتظار همکاری مایکروسافت و شیائومی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات