روش جدید برای چاپ سه‌بعدی با ۲۵ برابر سرعت بیشتر در مقایسه با روش‌های مرسوم

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
روش جدید برای پرینت سه‌بعدی یافته که ۲۵ تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از روش‌های مرسوم در چاپ سه‌بعدی است.
تبلیغات

چاپ سه‌بعدی یکی از مفاهیمی است که در میان طراحان و مهندسان که با ساخت نمونه‌های مفهومی سر و کار دارند، بسیار پرطرفدار است؛ اما یکی از مشکلات پرینت سه‌بعدی، سرعت پایین این روش است. کمپانی Carbon 3D مدعی است که روش جدید برای پرینت سه‌بعدی یافته که ۲۵ تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از روش‌های مرسوم در چاپ سه‌بعدی است.

استارت آپ Carbon 3D مدعی است که روش اختراع شده توسط آن‌ها، قادر است با سرعت بیشتری اشیا مورد نظر را پرینت کند. براساس اطلاعات ارائه شده، این کمپانی از روش جدید برای پرینت سه بعدی استفاده می‌کند که Continuous Liquid Interface Production یا تولید مداوم مایع رابط است. روش CLIP نیز براساس تکنیک مرسوم استفاده از رزین‌های حساس به نور و لیزر بنا نهاده شده است. برخلاف روش‌های مرسوم مورد استفاده برای پرینت سه‌بعدی که در آن از لیزر برای شکل دادن به شی بصورت لایه به لایه استفاده می‌شود، در روش CLIP، لیزر به‌همراه اکسیژن، مورد استفاده قرار می‌گیرد که نتیجه‌‌ی آن ایجاد یکباره‌ی شی سه‌بعدی است.

این پرینتر از یک پنجره‌ی شفاف با قابلیت عبور اکسیژن استفاده می‌کند. ساختار این پنجره امکان کنترل میزان اکسیژن و پرتو لیزر عبوری را از مایع رزین مورد استفاده ممکن می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط توسعه‌دهندگان این روش، با استفاده از پرینترِ جدید، به اندازه‌ای می‌‌توان اکسیژن را با دقت عبور داد که حتی ایجاد سوراخ‌هایی به قطر چند دهم میکرون نیز در ساختار شی مورد نظر، امکان‌پذیر شود.

این استارت‌آپ موفق شده تا سرمایه‌ای ۴۱ میلیون دلاری را جذب کند. در صورتی که این کمپانی قادر باشد تا نمونه‌ی اولیه‌ی خود را وارد فاز تجاری کند، در این صورت پرینت سه بعدی به یک راهکار سریع برای پیشبرد ساخت انواع ابزار‌ها می‌شود و این دقیقا هدفی است که پرینت سه‌بعدی برای نیل به آن تعریف شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات