اَستون مارتین تاندربولت، نگاه هنریک فیسکر به Vanquish V12

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
هنریک فیسکر، موسس کمپانی فیسکر پس از ترک این کمپانی دوباره به حرفه‌ی اصلی خود، یعنی طراحی بازگشته است. وی پس از طراحی یک نمونه‌ی مفهومی موتور سیکلت و فورد موستانگ با بدنه‌ی فیبرکربنی، حال طراحی جدید خود برای اَستون مارتین را رونمایی کرده است. این طراح، اَستون مارتین Thunderbolt را به‌عنوان نسل جدیدی برای ونکوئیش معرفی کرده است.
تبلیغات

فیسکر بار دیگر به حرفه‌ی اصلی خود باز گشته است. این طراح نام آشنا پیش از آنکه کمپانی خود را برای تولید خودروهایش تاسیس کند، نام خود را از طریق طراحی خودروهای زیبا و چشم‌نواز به همگان شناساند. فیسکر در تغییرات صورت گرفته روی بدنه‌ی ونکوئیش بسیار میانه‌روتر از طرح پیشین خود برای موستانگ عمل کرده است.

در اَستون مارتین تاندربولت، فیسکر جلو پنجره‌ی استون مارتین را بزرگ‌تر از پیش کرده، اما همچنان شکل سنتی این جلو پنجره باقی مانده است. کاپوت کشیده‌ی این خودرو پذیرای کانال‌های مثلثی شکلی در هر طرف است که اکسیژن مورد نیاز موتور برای سوزاندن بنزین در سیلندرها از این مجراها وارد می‌شوند. فیسکر ارتفاع خودرو را به میزان ۰.۶ اینچ کاهش داده است و از چرخ‌های ۲۱ اینچی در این خودرو استفاده کرده است. شاید یکی از بزرگ‌ترین تغییرات صورت گرفته در این خودرو در قسمت پشتی باشد که فیسکر چراغ پشتی را متحول کرده و یک خط LED را جایگزین چراغ‌ها کرده است. در طراحی داخلی خودرو نیز از ترکیب فیبرکربن و چرم استفاده شده است. همچنین باید به صفحه‌ نمایش ۱۱.۶ اینچی خمیده‌ی داشبورد نیز اشاره کرد که از ساخته‌های پاناسونیک است.

ThunderboltInt

طراحی تاندربولت را توسط فیسکر باید بازگشت وی به کمپانی بریتانیایی اَستون مارتین خواند. وی پیش از این سابقه‌ی طراحی DB9 و ونتیج V8 را در کارنامه‌ی خود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات