اینتل با معرفی Xeon D پردازش سرور و ربات‌ها را هدف می‌گیرد

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
اینتل به تازگی پردازنده‌ی جدیدی از خانواده Xeon با نام Xeon D معرفی کرده است. این پردازنده جدید علاوه برکارایی و سرعت بیشتر، مصرف انرژی کمتری نیز دارد؛ به نظر می‌رسد هدف اینتل از تولید این پردازنده به دست گرفتن بازار شبکه و روبات است.
تبلیغات

به نظر می‎رسد هدف اینتل از پردازنده Xeon D نشان دادن قدرت دوباره این کمپانی در برابر رقبای مبتنی بر ARM باشد. اینتل با این پردازنده تمرکز خود را بر روی محدوده‌ی شبکه، تجهیزات سرور و روبات قرار داده است. از جمله محصولات هدف اینتل برای این محصول، روترها، ایستگاه‌های میکروسرور بی‌سیم و شبکه هستند. پردازنده Xeon D شامل دو مدل ۱۵۲۰ و ۱۵۴۰ است.

در حال حاضر اکثر روبات‌ها از پردازنده‌های معمولی برای انجام کارهای تعیین شده بهره می‌برند. با این حال هرچقدر که بهره‌گیری از روبات‌ها بیشتر شده و انتظار کارهای سخت و پیچیده‌تری داشته باشیم، در مقابل به پردازنده‌ی قوی‌تر نیز نیاز خواهد بود. این دقیقا همان نقطه‌ای است که پردازنده‌ی جدید اینتل وارد عمل می‌شود. Xeon D اولین پردازنده‌ی سری سرور اینتل بر پایه‌ی معماری برادول است. این پردازنده از قابلیت‌های بهینه‌ای مانند چیپ امنیتی و چندین ویژگی جدید و مناسب برای ربات‌های پیچیده و پیشرفته بهره می‌برد.

دین مک‌ران تحلیلگر ارشد مرکز تحقیقاتی Mercury در این باره می‌گوید:

قدرت محاسباتی بیشتر در پردازنده قابلیت‌های زیادی ارائه می‌کند. در واقع قدرت محاسباتی قوی‌تر، الگوریتم‌های پیشرفته و کارایی بهتری را در انجام کارها فراهم می‌کند.

 به گفته‌ی اینتل مدل ۱۵۴۰ قدرت بیشتری دارد و از هشت هسته و سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز برخوردار بوده، در حالی که مدل ۱۵۲۰ چهار هسته‌ای است. این شرکت تاکید دارد که بهبود عملکرد در این تراشه بیشتر از پردازنده‌های دیگر خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات