۷ موردی که می‌توانست اپل واچ را بهتر کند

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
در کنفرانس Spring Forward اپل موارد بسیاری درباره‌ی اپل واچ همچون قیمت انوع بند‌ها و نسخه‌های ساعت و همچنین زمان عرضه این دستگاه مشخص شد. در ادامه ما قصد داریم به چند تصویر تازه درباره این ساعت هوشمند نگاهی بیندازیم و به مواردی فکر کنیم که شاید می‌توانستند اپل واچ را تبدیل به ساعت هوشمند بهتری کنند.
تبلیغات

در ادامه مواردی که مطرح خواهد شد با اطلاع کامل از قیمت، زمان عرضه، ویژگی‌ها و قابلیت‌های ساعت هوشمند اپل است و تنها مواردی هستند که شاید در نسخه بعد این ساعت اعمال شوند و اپل واچ را تبدیل به وسیله هوشمند بهتری برای گذاشتن بر روی مچ‌های ما کند.

watch-banner

۱. طراحی متفاوت

نمی‌توان به صورت کلی طراحی این ساعت هوشمند را زیر سوال برد اما اپل می‌توانست پس از آن همه شایعه و کار کردن بر روی ساعت خود طراحی بهتری را بدست آورد. ذهنیت ما از گذاشتن ساعت بر روی دست خود به سمت ساعت‌های کلاسیک گرد و زیبا از برند‌های معتبر، متمایل است، در حالی که اپل واچ با طراحی مربعی و گوشه‌های بسیار گرد شده قصد دارد ما را به مرحله‌ جدیدی از علاقه به طراحی ساعت‌ها وادار کند. مهم‌تر آنکه، هم‌اکنون نیز بسیاری از دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم اندروید ور، گرد هستند. در هر حال هنوز مشخص نیست همین ساعت‌های گرد اندرویدی بتوانند با مجموعه قابلیت‌های فراهم شده برای اپل واچ رقابت کنند.

Different-design

۲. رابطی منظم‌تر

اگرچه رابط اولیه اپل واچ جذاب و خواستنی به نظر می‌رسد اما اپل نتوانسته به خوبی سایر دستگاه‌های اکوسیستم خود صفحه خانگی مرتبی برای اپل واچ به وجود آورد. اپل می‌توانست آیکون‌های اپل واچ را با ترتیب و نظم بیشتر و بهتری در صفحه خانگی جای دهد.

apple-watch-apps

۳. نمایشگر همیشه روشن

زمانی که شما ساعت هوشمند می‌پوشید، دوست دارید که در هر زمانی قادر به چک کردن زمان باشید. اما در برخی ساعت‌های هوشمند و به خصوص اپل واچ، به نظر نمی‌رسد به راحتی این مورد انجام شود. بله، این ساعت هر زمان که شما دست خود را به سمت بالا حرکت دهید، روشن خواهد شد اما ممکن است این مورد به خوبی کار خود را انجام ندهد و کاربر را در زمان تعامل با ساعت به مشکل بیاندازد. اگر به دنبال ساعت هوشمندی هستید که همیشه نمایشگری روشن برای نمایش زمان داشته باشد، بهترین انتخاب ساعت هوشمند Pebble Time است.

Always-on-display

۴. طول عمر باتری طولانی‌تر

تیم‌کوک در کنفرانس معرفی اپل واچ از طول عمر باتری ۱۸ ساعته اپل واچ به هیجان آمده بود و آن را شگفت انگیز می‌خواند اما این مقدار برای یک ساعت هوشمند کافی به نظر نمی‌سد. اپل عمر ۱۸ ساعته باتری اپل واچ را مناسب یک روز تمام کاری می‌داند و البته اشاره می‌کند که این ساعت هر شب نیاز به شارژ شدن دارد. اما متاسافانه این مقدار عمر باتری هنوز جای کار دارد و شاید در نسخه‌های بعد برای این ساعت طول عمر باتری بیشتری در نظر گرفته شود.

Apple Watch-battery

۵. قیمت ارزان‌تر

به خوبی می‌دانیم که واژه «اپل» با عبارت «قیمت گذاری مقرون به صرفه» سر ناسازگاری دارد و حتی در یک جمله‌ به سختی با یکدیگر می‌گنجند. با این‌حال، کاپرتینویی‌ها می‌توانستند قیمت ارزان‌تری برای ساعت‌های خود در نظر بگیرند. همچنین قیمت پایین‌تر برای نسخه‌های متفاوت این ساعت می‌توانست فروش بیشتری برای این کمپانی به ارمغان آورد.

Cheaper-pricing

۶. شیشه یاقوت کبود بر روی ارزان‌ترین نسخه

همانطور که می‌دانید، ارزا‌ن‌ترین نسخه اپل واچ که نسخه اسپورت آن است به شیشه محافظ Lon-X مجهز شده است. اما نسخه‌های گران‌تر این محصول از شیشه محافظ بسیار مستحکم یاقوت کبود بهره می‌برند. اپل می‌توانست شیشه‌های محافظ قوی سافایر را در نسخه ارزان اپل واچ نیز قرار دهد.

Sapphire-display-on-the-cheapest-edition

۷. پشتیبانی از اندروید

به خوبی می‌دانیم که این مورد احتمالا هیچگاه در عالم واقع تحقق پیدا نمی‌کند، اما این نکته را هم می‌دانیم که اگر اپل واچ با اندروید سر سازگاری داشت، می‌توانست تهدیدی بزرگتر برای فروش دیگر کمپانی‌های تولید کننده ساعت و کل ساعت‌های هوشمند بر پایه اندروید پوشیدنی به وجود آورد.

applewatch
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات