درایو USB با هدف نابود کردن سیستم

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر عادت دارید هر حافظه‌ی فلشی که به دستتان می‌رسد را به سیستم خود متصل کنید هم‌اکنون زمان مناسبی برای تجدید نظر است. یکی از وبلاگ‌نویس‌های فعال در حوزه‌‌ی امنیت به تازگی یک درایو USB سفارشی ساخته که به محض اتصال به هر کامپیوتر، آن را نابود می‌کند.
تبلیغات

 این شخص در وبلاگ Dark Purple می‌گوید:

ایده‌ی اساسی این درایو USB کاملا ساده است. هنگام اتصال این درایو به پورت مربوطه، یک تبدیل‌گر DC/DC معکوس‌کننده فعال شده و خازن‌ها را تا 110V- شارژ می‌کند. به محض دست یافتن به این ولتاژ، DC/DC خاموش خواهد شد و بطور همزمان، ترانزیستور پر شده باز خواهد شد. قاعده‌ی همیشگی این بوده که ولتاژ ایجاد شده بر روی خطوط سیگنال رابط USB اعمال شود و اکنون این ولتاژ به 110- ولت رسیده است. زمانی که ولتاژ خازن به 7V- برسد، ترانزیستور بسته می‌شود و DC/DC آغاز به کار می‌کند. این چرخه آنقدر تکرار خواهد شد که هرآنچه ممکن است از هم پاشیده شود. کسانی که با مسائل الکترونیک آشنایی دارند هم‌اکنون حدس زده‌اند که چرا اینجا از ولتاژ منفی استفاده کرده‌ایم. برای سایرین می‌گویم که ولتاژ منفی قابلیت تنظیم، هدایت و معکوس‌پذیری ساده‌تری دارد که بخاطر نیاز ما به مقاومت‌های N-channel امکان اعمال جریان‌های بیشتر در یک بعد را فراهم می‌کند.
usb-nuke-2-800x371

به عبارت ساده‌تر، درایو فلش نیرو را از سیستم خواهد کشید. زمانی که نیروی بدست آمده به آستانه‌ی مشخصی رسید، همین نیرو به سمت خود سیستم شلیک می‌شود که موجب ایجاد یک موج الکترونیک در سرتاسر مادربورد و پردازنده خواهد شد و هر بخشی که در ارتباط با آن قرار گیرد خواهد سوخت.

خوشبختانه Dark Purple شمای فنی این به اصطلاح حافظه‌ی فلش را منتشر نکرده اما همین برای اینکه دفعه‌ی بعد در مورد اتصال فلش‌های ناشناخته با احتیاط بیشتری عمل کنید کافی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات