درگاه USB نوع C امکان اتصال باتری‌های اکسترنال را در مک بوک میسر می‌کند

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
اپل با معرفی مک‌بوک‌های جدید خود فناوری‌ها و قابلیت‌های جدیدی را نیز معرفی کرده است. یکی از این قابلیت‌هایی که به مک‌بوک‌های جدید اپل اضافه شده امکان استفاده از باتری‌های اکسترنال در این لپ‌تاپ‌ها است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت 9to5mac، اپل این امکان را در مک‌بوک‌های جدید خود فراهم کرده تا تولیدکنندگان باتری‌های لپ‌تاپ بتوانند از طریق درگاه USB Type-C مک‌بوک‌های اپل را شارژ کنند.

اپل در مک‌بوک‌های جدید خود استفاده از MagSafe را کنار گذاشته است. کوپرتینویی‌ها پیش از این کمپانی HyperMac را به دلیل استفاده بدون اجازه از آداپتورهای MagSafe تحت تعقیب قرار داده بود، حال آنکه این کمپانی با استفاده از USB Type-C علاوه بر امکان شارژ مک‌بوک و اتصال باتری‌های اکسترنال، قابلیت‌‌های دیگری را نیز برای استفاده در اختیار کاربران گذاشته است. از جمله‌ی این کاربردها می‌توان به پشتیبانی از تلویزیون‌های 4K از طریق اتصال DisplayPort  اشاره کرد.

استفاده از این درگاه بدین معنا است که اپل دیگر نیازی به در اختیار گذاردن جزئیات فناوری مورد استفاده در MagSafe با سازندگان ابزار‌های جانبی ندارد، از این‌رو کمپانی‌هایی که در زمینه‌ی تولید باتری‌های اکسترنال فعالیت می‌‌کنند، می‌توان از این طریق محصولاتی را برای استفاده در مک‌بوک‌ها روانه‌ی بازار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات