حافظه‌ی SSD در مک‌بوک ایر 13 اینچ، ساخت سامسونگ است

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جریان برگزاری کنفرانس Spring Forward خود در کنار مک‌بوک ۱۲ اینچی خود از نسل جدید مک‌بوک ایر نیز رونمایی کرد که یکی از ویژگی‌های آن افزایش دو برابری سرعت حافظه‌ی داخلی این لپ‌تاپ در مقایسه با نسل گذشته است. این حافظه‌ی جدید توسط سامسونگ توسعه یافته است.
تبلیغات

اپل در جریان معرفی محصولات جدید خود که هفته‌ی پیش با اعلام قیمت اپل‌واچ و معرفی مک‌بوک ۱۲ اینچی همراه شد، نسل جدید مک‌بوک ایر خود را نیز معرفی کرد. مک‌بوک ایر ۱۳ اینچِ جدید اپل از وجود پردازنده‌ی ساخت اینتل در کنار پردازنده‌ی گرافیکی HD6000 بهره می‌برد. یکی از قابلیت‌های این لپ‌تاپ، دو برابر شدن سرعت حافظه‌ی مورد استفاده در این محصول است. iFixit با کالبدشکافی این لپ‌تاپ به این موضوع پی برده و همچنین ماهیت حافظه‌ی SSD مورد استفاده را نیز مشخص کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده حافظه‌ی مورد استفاده متعلق به سامسونگ است. اپل از حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی M.2 x 4 SS سامسونگ در این لپ‌تاپ استفاده کرده که هم‌اکنون بازار حافظه‌های PCIe SSD را در اختیار دارد. سرعت خواندن اطلاعات از این حافظه‌ ۱٫۲۸۵ مگابایت در ثانیه است.

SamsungSSDInt

سرعت حافظه‌ی مورد استفاده در مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی دو برابر سرعت حافظه‌ی SanDisk مورد استفاده در مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی است. سرعت خواندن حافظه‌ی SSD ساخت سن‌دیسک ۶۶۸ مگابایت در ثانیه است. البته باید به این نکته اشاره کرد که کاربران به واسطه‌‌ی امکان تعویض این حافظه می‌توانند حافظه‌ی ساخت سامسونگ را جایگزین نمونه‌ی مورد استفاده در مک‌بوک ایر ۱۱ اینچ کنند. iFixit برای تعمیرپذیری مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی، امتیاز ۴ از ۱۰ را انتخاب کرده است که نشان از سخت بودن باز کردن دستگاه و تعویض قطعات این لپ‌تاپ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات