با روش جدید جراحی زیبایی، چشمان قهوه‌ای خود را برای همیشه آبی کنید

پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
روش درمانی جدید می‌تواند رنگ قهوه‌ای چشم‌ها را به آبی تغییر دهد و به عمل‌های جراحی زیبایی آینده شکل جدیدی بخشد.
تبلیغات

مدت‌هاست شرکت کالیفرنیایی استروما مدیکال از روش جدیدی در درمان‌های چشم پزشکی صحبت می‌کند که می‌تواند چشم‌های قهوه‌ای را به آبی تغییر رنگ دهد. از لحاظ تئوری با این روش چشم‌ قهوه‌ای‌ها علاوه بر اعمال جراحی زیبایی دیگر، می‌توانند رنگ چشمان خود را نیز تغییر دهند. استروما مدیکال ادعا می‌کند تا کنون توانسته این عمل پنج هزار دلاری را روی ۳۷ نفر به صورت موفقیت آمیز انجام دهد. البته این عمل از نظر جهانی ایمن نیست و نتوانسته تاییده‌ی ایمنی پزشکی را در ایالات متحده دریافت کند.

رئیس این شرکت، گرگ هومر در مورد روش این عمل می‌گوید: اساس کار این است که در پشت هر چشم قهوه‌ای در اصل یک چشم آبی رنگ قرار گرفته است. در این روش ما به لایه‌ی نازک قهوه‌ای رنگ روی شبکیه خسارت وارد می‌کنیم، پس از آن رنگ‌دانه‌های قهوه‌ای از شبکیه دور می‌شوند و نور به الیاف استروما (الیاف دور شبکیه که مانند پره‌ی دوچرخه به نظر می‌رسند) وارد می‌شود و در بازگشت از شبکیه فقط کوتاه‌ترین طول موج بازتاب خواهد یافت، یعنی نور آبی. 

brownvsblue

اگرچه این عمل تنها ۲۰ ثانیه طول خواهد کشید اما چند هفته طول می‌کشد که بدن انسان رنگ‌دانه‌های آسیب دیده را از چشم دور کند و پس از آن چشمان فرد آبی خواهد شد. با توجه به اینکه جمعیت چشم آبی‌ها بسیار کم است به سادگی می‌توان انتظار استقبال خوبی را برای این عمل زیبایی داشت.

مطالعات نشان می‌دهد چشمان آبی در بیشتر مناطق و تمدن‌ها جذاب‌ترین رنگ چشم به شمار می‌آیند. درست یا غلط بودن ماهیت این عمل چیزی است که در برخورد جامعه متوجه آن خواهیم شد اما نگرانی بزرگتری وجود دارد و آن ایمنی این عمل لیزیک است. اگرچه استروما مدیکال ادعا می‌کند این عمل جراحی کاملاً ایمن و بی خطر است اما بسیاری از چشم پزشکان هشدار می‌دهند که ریختن رنگ دانه‌های چشمی می‌تواند باعث مسدود شدن کانال‌های زهکشی در چشم و افزایش فشار و خطر ابتلا به آب سیاه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات