دیسپلی میت: گلکسی اس 6 و اس 6 اج بهترین نمایشگر را دارند

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه سامسونگ در MWC 2015 از نسل جدید پرچمداران خود رونمایی کرد، حال دیسپلی‌میت صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در گلکسی S6 و S6 اج را زیر ذره‌بین برده است. دیسپلی‌میت همچون گلکسی‌نوت 4، صفحه‌ی نمایش نسل جدید پرچمداران سامسونگ را مورد تحسین قرار داده است.
تبلیغات

ریموند سونیرا، یکی از متخصصان دیسپلی‌میت، صفحه‌ی نمایش گلکسی S6 و S6 اج را زیر ذره‌بین برده تا  قابلیت‌ها و کیفیت نمایشگر این محصول را در برابر رقبا مورد آزمایش قرار دهد. دیسپلی‌میت صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در نسل جدید پرچمداران سامسونگ را نیز همچون گلکسی‌نوت 4 بهترین نمونه‌های موجود در بازار خوانده است.

دیسپلی‌میت صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در گلکسی S6 و S6 اج را از نظر دقت نمایش رنگ‌ها به‌عنوان بهترین نمایشگر موجود در بازار انتخاب کرده است، چراکه براساس آزمایش‌های انجام شده توسط دیسپلی‌میت، این دو گوشی‌هوشمند قادرند طبیعی‌ترین رنگ‌های ممکن را به نمایش بگذارند. دیسپلی‌میت صفحه‌ی نمایش گلکسی S6 را به‌عنوان روشن‌ترین صفحه‌ی نمایش آزمایش شده توسط این کمپانی نام گذاری کرده است. سامسونگ در هر دو پرچمدار خود از پنل‌های AMOLED استفاده کرده است. پیش از این با مقایسه‌ی پنل‌های AMOLED سامسونگ در برابر پنل‌های LCD، همیشه LCDها از نظر نمایش واقعی رنگ‌ها یک سر و گردن بالاتر بودند، حال آنکه سامسونگ توانسته با بهبود کارایی پنل‌های AMOLED به این مهم دست یابد.

سونیرا در گزارش خود به میزان مصرف انرژی مصرف شده توسط صفحه‌ی نمایش این دو گوشی‌هوشمند نیز اشاره کرده است. بر این اساس گلکسی S6 در مقایسه با گلکسی S5 از نظر مصرف انرژی ۲۰ درصد بهینه‌تر شده است. میزان مصرف صفحه‌ی نمایش گلکسی S6 در مقایسه با آیفون 6 و آیفون 6 پلاس نشان از ۲۳ درصد مصرف کمتر دارد. نمایشگر AMOLED مورد استفاده توسط سامسونگ رنگ‌ها را بصورت عمیق و تیره نمایش می‌دهد و میزان مصرف نمایشگر در زمان نمایش رنگ‌ مشکی بسیار پایین است.

سونیرا به این موضوع اشاره کرده که نمایشگرهای LCD و OLED موجود در بازار در مقایسه با AMOLED سامسونگ در رتبه‌های بعدی قرار دارند. صفحه‌ی نمایش LCD مورد استفاده در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس عنوان بهترین صفحه‌ی نمایش LCD موجود را به خود اختصاص داده است، حال آنکه از نظر کیفیت یارای رقابت با AMOLED سامسونگ را ندارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات