وال استریت ژورنال: نسل بعدی آیفون به فناوری Force Touch مجهز خواهد شد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
اپل در آخرین مراسم معرفی محصولات خود، از مک‌بوک جدید رونمایی کرد و همچنین اپل‌واچ را بصورت کامل معرفی کرد. یکی از وجوه اشتراک این دو محصول، فناوری جدید لمس ترک‌پد و صفحه‌ی لمسی اپل‌واچ بود که اپل از آن با نام Force Touch نام برد. حال شنیده‌ها حاکی است که نسل بعدی آیفون نیز مجهز به قابلیت Force Touch خواهد شد.
تبلیغات

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، اپل در نظر دارد تا از فناوری Force Touch در نسل بعدی آیفون استفاده کند. این فناوری هم‌اکنون در مک‌بوک‌های جدید و اپل‌واچ مورد استفاده قرار گرفته است.

فناوری فُرس‌تاچ میزان فشار وارد شده در زمان لمس سطح مورد نظر را که می‌تواند ترک‌پد یا صفحه‌ی نمایش لمسی باشد، سنجیده و براساس آن واکنش نشان می‌دهد. با توجه به میزان فشار وارد شده به صفحه‌ی نمایش، کاربر با گزینه‌های مختلفی به منظور صدور دستورات روبرو می‌شود.

گمانه‌ زنی‌ها حکایت از این دارد که نسل بعدی آیفون‌های اپل شبیه به نسل کنونی این گوشی‌هوشمند خواهد بود و همچنین اپل تغییراتی را در اندازه‌ی گوشی‌های‌هوشمند خود ایجاد نخواهد کرد.

همچنین باید به اضافه شدن یک رنگ دیگر به طیف رنگ‌های مورد استفاده توسط اپل نیز اشاره کرد. گزارش‌ها حاکی است که اپل در نسل بعدی آیفون، رنگ صورتی را نیز به آیفون‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای اضافه خواهد کرد.

انتظار می‌رود اپل برنامه‌های خود برای تولید انبوه نسل بعدی آیفون را از ماه می میلادی آغاز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات