بند اسپورت اپل‌ واچ از fluoroelastomer ساخته شده است

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل در کنفرانس Spring Forward علاوه بر رونمایی از ساعت هوشمند خود، قابلیت‌ها، تاریخ عرضه و قیمت آن را نیز اعلام کرد. این ساعت دارای بندهای متفاوت و زیبایی است که بند ورزشی آن تنوع رنگی بسیاری دارد، این بند از ماده‌ی خاصی به نام fluoroelastomer ساخته شده است.
تبلیغات

 اپل به طور رسمی ساعت هوشمند خود را معرفی کرده و تمامی قابلیت‌های آن را منتشر کرد. اپل برای کاربران خود مجموعه‌ای از انتخاب‌ها در بخش‌های مختلف مثل جنس، ماده و سبک طراحی را فراهم آورده تا هر شخص بنا بر سلیقه خود، نسخه دلخواه از اپل واچ را تهیه کند. علاوه بر موارد گفته شده، اپل همچنین تعدادی بند زیبا و جالب برای ساعت خود طراحی کرده که می‌توانند روی نسخه‌های مختلف قرار بگیرند. 

بند اسپورت این ساعت دارای تنوع رنگ و با جنسی خارق‌العاده است که هنگام ورزش و دویدن هیچ مشکلی را به وجود نمی‌آورد و باعث می‌شود ورزشکار علاوه بر استفاده از امکانات آن احساس راحتی هم داشته باشد. این بند از ماده‌ی خاصی به نام fluoroelastomer ساخته شده که ویژگی‌های منحصر بفردی را برای ساعت هوشمند اپل فراهم می‌کند.

fluoroelastomer از دو کلمه‌ی fluorinated و elastomer تشکیل شده است. fluorinated یعنی جهت ایجاد این بند از فرآیندهای شیمیایی استفاده شده که تعدادی ماده‌ی شیمیایی به همراه فلئور اجزای تشکیل دهنده‌ی این ماده هستند. کلمه‌ی دومی یا elastomer هم به پلیمرهای الاستیک مانند مواد الاستیکی اشاره می‌کند. این مواد به دوام و مقاومت خود در برابر حرارت، روغن، حلال‌ها و سوخت‌ها شناخته می‌شوند. این ماده اغلب در سیستم‌های توزیع سوخت برای ساخت دستکش‌های باکیفیت آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. این ماده به آسانی هم قابل خمیدن یا کش آمدن نیست و مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارد. حتی اگر زیاد عرق کرده باشید بند این ساعت هوشمند تغییر شکل نخواهد داد. برای پوست‌های حساس نیز آلرژی‌‌زا نیست و حساسیت نمی‌دهد.

در هر حال fluoroelastomer ماده‌ای بسیار گران است و در کلاس پلیمر خاص طبقه بندی می‌شود. این ماده تنها زمانی استفاده می‌شود که دستگاه نیاز به حفاظت در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات