اندروید 5.1 آبنبات چوبی همراه با قابلیت‌های جدید منتشر شد

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل بروزرسانی اندروید ۵.۱ آبنبات چوبی را ساعاتی پیش منتشر کرد. بروزرسانی جدید اندروید با تمرکز روی قابلیت‌های نرم‌افزاری روانه‌ی بازار شده که از جمله‌ی آن می‌توان به امکان برقراری مکالمات صوتی با صدای HD‌ در شبکه‌های نظیر ورایزن و تی-موبایل اشاره کرد.
تبلیغات

اندروید ۵.۱ آبنبات چوبی همراه با اضافه شدن شماری از قابلیت‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. امکان کنترل وای-فای و بلوتوث از طریق منوی دسترسی سریع به تنظیمات، برقراری مکالمات HD و همچنین بهبود پشتیبانی از چند سیم‌کارت برای سرویس‌های پیش‌پرداخت در هند و چین از جمله‌ی بهبودهای اعمال شده است.

اما بزرگ‌ترین قابلیت اضافه شده در این نسخه را باید Device Protection خواند که می‌توان با استفاده از آن گوشی اندرویدی را در صورت سرقت با استفاده از حساب کاربری گوگل، قفل کرد. لزوم لاگین شدن با حساب کاربری گوگل حتی در صورت بازگرداندن گوشی به حالت کارخانه‌ای از بین نخواهد رفت. به بیان بهتر، سارق قادر نخواهد بود به راحتی به محتویات حافظه‌ی گوشی اندرویدی دسترسی داشته باشند. کاربران ابزار‌هایی نظیر نکسوس ۶ و نکسوس ۹ که این بروزرسانی را پیش از سایرین دریافت می‌کنند، قادر به استفاده از این قابلیت خواهند بود.

باید دید که تولیدکنندگان چه زمانی این بروزرسانی را برای ابزار‌های خود منتشر خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات