سیستم پرداخت سامسونگ، Samsung Pay‌ از تابستان در دسترس است

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
بالأخره پس از حرف و حدیث‌های فراوان، سامسونگ در جریان کنفرانس معرفی گلکسی S6 و گلکسی S6 اج، از سیستم پرداخت خود نیز رونمایی کرد. سامسونگ اعلام کرده که این سرویس را از تابستان سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد داد.
تبلیغات

 پس از آنکه سامسونگ کمپانی لوپ‌پی را تصاحب کرد، بسیاری در انتظار معرفی سیستم پرداخت سامسونگ بودند. حال کره‌ای‌ها در جریان معرفی آخرین نسل از پرچمدار خود، سامسونگ پی را معرفی کردند. این سیستم مبتنی بر تکنولوژی NFC است و فناوری جدیدی نیز با عنوان Magnetic Secure Transmission آن را همراه می‌کند.

فناوری MST‌ باید اصلی‌ترین دلیل خرید لوپ‌پی از جانب سامسونگ بدانیم؛ چراکه این فناوری امکان استفاده از ترمینال‌هایی را که از NFC بی‌بهره‌اند در اختیار سیستم پرداخت سامسونگ قرار می‌دهد. MST ترمینال‌های قدیمی را که از NFC بی‌بهره‌اند فریب می‌دهد و گویی کارت اعتباری کاربر درون ترمینال کشیده می‌شود. برای استفاده از این سیستم کافی است سامسونگ پی را از حاشیه‌ی پایین گوشی اجرا کرد و پس از انتخاب کارت مورد نظر و اعتبارسنجی از طریق سنسور اثر انگشت، گوشی‌هوشمند را به نزدیکی ترمنیال مورد نظر برد. در این مرحله با ارسال سیگنال‌هایی، پرداخت انجام می‌شود، به گونه‌ای که گویا کارت درون ترمینال کشیده شده است.

شاید در نگاه اول این فناوری بسیار جالب توجه باشد، اما بهتر است به این نکته توجه کنیم که لوپ‌پی در طی سالیان گذشته قاب‌های مربوط به فناوری MST را در اختیار فروشگاه‌ها قرار داده تا بتوان با استفاده از آن و بدون نیاز به کشیدن کارت، با استفاده از گوشی‌هوشمند پرداخت‌ها را انجام داد. هنوز نقاط مبهمی در مورد این سیستم باقی است که سامسونگ نیز توضیحی درباره‌ی آن‌ها نداده است. از جمله‌ی این سؤالات می‌توان به آینده ی این فناوری و ترمینال‌هایی اشاره کرد که از فناوری‌های جدید بهره خواهند برد. سامسونگ نیز همچون اپل از فناوری توکن (Token) برای اعتبارسنجی کارت‌های اعتباری استفاده می‌کند که با استفاده از آن توکن‌های یکبار مصرف امن، جایگزین اطلاعاتی از قبیل شماره‌ی کارت اعتباری و رمز می‌شود.

سامسونگ‌پی تا تابستان سال جاری در دسترس نخواهد بود و این کمپانی این سیستم را از نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد داد. سامسونگ در سیستم پرداخت خود با کمپانی‌هایی نظیر مسترکارت و ویزا همکاری کرده و همکاری با سایر کمپانی‌ها نظیر اَم‌اِکس (AmEx)، بانک آمریکا، سیتی و جی‌وی مورگان را نیز وعده داده است. سامسونگ این سرویس را ابتدا در آمریکا و کره‌ی جنوبی عرضه کرده و سپس اروپا، چین و سایر کشورها پذیرای این سیستم خواهند بود.

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات