مدیاتک تراشه‌ی پردازشی MT6753 را با 8 هسته پردازشی 64 بیتی معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک امروز از سیستم روی یک چیپ جدید خود با شماره مدل MT6753 رونمایی کرد. این پردازنده از 8 هسته‌ی 1.5 گیگاهرتزی از Cortex-A53 آرم بهره می برد که نسل جدید معماری 64 بیتی بوده و مدیاتک از آن در ساختار فناوری CorePilot خود استفاده کرده است.
تبلیغات

 فناوری CorePilot به منظور مدیریت بر هسته‌های پردازشی به گونه‌ای اثربخش طراحی شده تا کارایی و مصرف نیرو به بهینه‌ترین شکل ممکن هدایت شوند. این هسته‌ها با مودم WorldMode مدیاتک ترکیب شد‌ه‌اند. مدیاتک این پردازنده را برای دستگاه‌های میان‌رده طراحی کرده و واحد پردازش گرافیکی Mali-T720 را درون آن جای داده است.

این پردازنده بیشتر در قالب یک بروزرسانی و ارتقاء مطرح شده و اکنون قادر است از دوربین‌های 16 مگاپیکسلی و پخش ویدیو بصورت کم‌مصرف بر روی رزولوشن 1080p با 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند.

مودم این چیپ از اغلب شبکه‌های مخابراتی جهانی نسل چهارم پشتیبانی می‌کند و قادر است به سرعت دریافت 150 مگابیت بر ثانیه دست یابد. در حقیقت چیپ MT6753 مدیاتک پشتیبانی مشابهی از شبکه‌های مخابراتی در قیاس با MT6735 ارائه می‌کند، با این تفاوت که اکنون قدرت پردازشی بیشتری در اختیار دستگاه قرار خواهد گرفت.

مدیاتک اعلام کرده که چیپ جدید این شرکت هم‌اکنون در حال ارائه به شرکای تجاری و سازندگان بوده و انتظار می‌رود تا سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی اولین دستگاه‌های مبتنی بر آن باشیم. 

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات