اچ‌پی لپ‌تاپ جدید و قدرتمند خود را برای رقابت با مک‌بوک ایر معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی جدیدترین لپ‌تاپ خود را با نام Spectre x360 معرفی کرد. بخش نمایشگر این لپ‌تاپ می‌تواند راحت بچرخد تا به عنوان یک تبلت کار کند. بدنه این لپ‌تاپ از آلومینیوم ساخته شده و ضخامت ۱۵.۹ میلی‌متر و ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد.
تبلیغات

لپ‌تاپ جدید اچ‌پی از یک طراحی ساده بهره می‌برد و به پردازنده ساخت اینتل مجهز شده است. Spectre x360 همراه با هر دو مدل پردازنده برادول Core i5 و Core i7، نمایشگر ۱۳.۱ اینچی لمسی با رزولوشن 1080p یا Quad HD عرضه می‌شود. این محصول هیبریدی به حافظه رم ۴ تا ۸ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت مجهز شده است.

HP-Spectre-x360

اچ‌پی مدعی است که باتری این لپ‌تاپ می‌تواند انرژی تمام این تجهیزات سخت‌افزاری را مدت ۱۰ تا ۱۲.۵ ساعت حتی در مدل با رزولوشن بالا تامین کند. راز این دوام زیاد باتری به گفته کمپانی اچ‌پی این موضوع است که لپ‌تاپ Spectre x360 تنها بخش‌هایی از نمایشگر را رفرش می‌کند که در حال فعالیت و تغییر است. اچ‌پی با استفاده از همین قدرت باتری، لپ‌تاپ خود را با مک‌بوک ایر اپل مقایسه می‌کند. به خوبی می‌دانیم که سری Spectre شرکت اچ‌پی برای رقابت با لپ‌تاپ‌های شاخص اپل طراحی و ساخته می‌شود و حالا اچ‌پی مدعی است که در بخش باتری توان رقابت با مک‌بوک‌ها را پیدا کرده است. در مقایسه‌ای که بین این دو لپ‌تاپ انجام شده، مک‌بوک ایر که البته به نمایشگر 1080p هم مجهز نیست و یک نمایشگر با رزولوشن 720p در اختیار دارد تا ۱۲ ساعت می‌تواند ویدیو پخش کند.

HP-Spectre

جدیدترین لپ‌تاپ اچ‌پی با نام Spectre x360 از سه درگاه USB 3.0، درگاه SD کارت، درگاه HDMI و Mini DisplayPort بهره می‌برد. اچ‌پی یکی از ترک‌پد‌های بسیار عریض خود را در این لپ‌تاپ جای داده و پنل لمسی دستگاه نیز به خوبی ساخته شده است. تجهیز این لپ‌تاپ به این موراد قطعا به فروش بیشتر Spectre x360 مجهز شده به ویندوز ۸.۱ کمک می‌کند.

اچ‌پی به درستی متوجه شده که برای ساخت یک لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۵ تنها مشخصات سخت‌افزاری بالا کافی نیست و باید تمرکز خود را بر روی طراحی بهتر و ویژگی‌های کاربردی‌تر بگذارد. از همین امروز نسخه‌های مختلف نسل جدید لپ‌تاپ اچ‌پی‌ با قیمت‌هایی از ۸۹۹ تا ۱۳۹۹ دلار به فروش می‌رسند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات