AVG: فیس‌ بوک پرمصرف‌ ترین اپلیکیشن موبایلی از نظر عمرباتری، حافظه‌ مورد استفاده و مصرف دیتا

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از اپلیکیشن‌هایی که بیشتر کاربران روی موبایل از آن استفاده می‌کنند، اپلیکیشن فیس‌بوک است که در واقع می‌توان آن را قاتل باتری گوشی‌‌های هوشمند خواند، چراکه گزارش AVG فیس‌بوک را پرمصرف‌ترین اپلیکیشن مورد استفاده در گوشی‌های‌هوشمند خوانده است. البته نباید نقش این اپلیکیشن‌ را در کند کردن گوشی نادیده گرفت.
تبلیغات

فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان است و از این‌رو بسیاری از کاربرانی که از گوشی‌های‌هوشمند استفاده می‌کنند، این اپلیکیشن را از روز اول روی ابزار‌های خود نصب می‌کنند. پیش از این نیز گزارش‌های متعددی منتشر شده که در آن‌ها فیس‌بوک در زمره‌ی پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های مورد استفاده قرار گرفته است. AVG با انتشار گزارشی، فیس‌بوک را پرمصرف‌ترین اپلیکشنی خوانده که نقش بسزایی در کند شدن گوشی دارد.

اما این تنها اپلیکیشن موجود در لیست نیست و اینستاگرام نیز که هم‌اکنون زیر پرچم فیس‌بوک فعالیت می‌کند، در رتبه‌های بالای در بین اپلیکیش‌ن‌های ارائه شده برای گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته است. براساس گزارش منتشر شده، اینستاگرام و فیس‌بوک نه‌تنها باتری را بیش از سایر اپلیکیشن‌ها مصرف می‌کنند، بلکه با اشغال حافظه‌ی گوشی و همچنان اختصاص پهنای باند بیشتر، عملکرد گوشی‌های اندرویدی را نیز کاهش می‌دهند.

البته میزان مصرف منابع گوشی، بستگی مستقیم به زمانی دارد که این اپلیکیشن‌ها روی سیستم نصب شده باشند. بنابراین در صورتی که این اپلیکیشن‌ها را برای مدت طولانی روی گوشی خود داشته باشید، در این صورت حجم داده‌های ذخیره شده نیز افزایش می‌یابد که بهترین راهکار برای بهینه‌سازی عملکرد سیستم، پاک کردن کش است. بروزرسانی‌های منتشر شده نیز می‌تواند منجر به سنگین‌تر شدن اپلیکیشن شود که این موضوع در مورد فیس‌بوک که مدام بروز می‌شود، سندیت دارد.

در کنار فیس‌بوک، اپلکیشن‌های دیگری نیز نظیر آمازون برای اندروید، شماری از اپلیکیشن‌های سامسونگ و اسپاتیفای نیز عملکرد مشابهی دارند. اپلیکیشن‌های دیگری نظیر دیلی‌میل و همچنین تامبلر نیز در کنار فیس‌بوک، اینستاگرام و اسپاتیفای پنج رتبه‌ی بالای جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات