ده سال پیش، برای پیدا کردن ۱۵ بازی PC، باید زمین و زمان را میگشتید و از این تعداد، ۱۴ بازی پر از باگ تحویل میگرفتید که هیچگاه بروز نمیشدند. حالا ده سال پیش را با امروز مقایسه کنید. ماهیت وجودی استیم فقط به خاطر وفور بازیهای ویدویی در عصر حاضر نیست، اما یک فاکتور بزرگ به حساب میآید. این فاکتور در کنار تاثیراتی که استیم روی بازیهای ویدیویی گذاشته است-چه خوب و چه بد- امروزه به یک فرهنگ در بین بازیهای PC تبدیل شده است.
اما چه اتفاقی میافتاد اگر استیم وجود نداشت؟ استیم به عنوان یک سرویس داخلی برای بازیهای شرکت وَلو تاسیس شد تا کاربران این بازیها بتوانند با یکدیگر به صورت آنلاین بازی کنند و بستههای بروزرسانی بازیها را راحتتر و متمرکزتر دریافت کنند. وَلو هیچگاه استیم و محیط آن را برای سرویس دادن به بازیهای شرکتهای دیگر توسعه نداده بود و تصور نمیکرد که این سرویس روزی به یک فروشگاه آنلاین بزرگ تبدیل شود. این تغییرات و روند رشد و بالغ شدن استیم در طول زمان اتفاق افتاد و استیم را تا شکل امروزی آن بسط داد.
برای مطالعهی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.
اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.
نظرات