محبوب‌ترین گوشی‌های سری لومیا تمام ویژگی‌های ویندوز ۱۰ را در اختیار نخواهند داشت

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
در دو سال گذشته مایکروسافت برای افزایش سهم خود در بازار گوشی‌های‌هوشمند، تمرکز زیادی روی محصولات پایین‌رده گذاشته است، اما علی‌رغم این موضوع، اغلب گوشی‌های‌هوشمند پایین‌رده‌ی ویندوزی به طور تمام و کمال به ویندوز ۱۰ بروز نخواهند شد.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، گوشی‌های‌هوشمند ویندوزی پایین‌رده بخش محدودی از امکانات ویندوز ۱۰ را در اختیار خواهند داشت. جو بلفیور با انتشار توئیتی به این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت در حال توسعه‌ی ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های‌هوشمند با حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایتی است، اما قابلیت‌ها در گوشی‌های مختلف متفاوت خواهد بود

هنوز مشخص نیست که چه معیارهایی برای بروزرسانی گوشی‌های‌هوشمند ویندوزی در نظر گرفته خواهند شد، اما بسیاری امیدوارند بروزرسانی به ویندوز ۱۰ همچون بروزرسانی گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفون ۷ به ویندوزفون ۸ نباشد. در زمان انتشار ویندوزفون ۸، شماری از گوشی‌ها به این نسخه بروز نشدند و مایکروسافت این محصولات را به ویندوزفون ۷.۸ بروزرسانی کرد که تنها شماری از قابلیت‌های ویندوزفون ۸ را به‌همراه داشت. ردمودی‌ها پیش از این اعلام کرده بود که تمام گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفون ۸ به ویندوز ۱۰ بروز خواهند شد، اما توئیت جو بلفیوره به این موضوع اشاره کرد که هرچند این بروز رسانی انجام خواهد شد اما امکانات ویندوز ۱۰ در گوشی‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

از جمله‌ی محبوب‌ترین گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی که به حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایتی مجهز هستند، می‌توان به لومیا ۵۲۰، ۶۳۰، ۶۲۵ و ۵۳۰ اشاره کرد. به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی، تمام قابلیت‌های ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربر قرار نخواهند داد. انتظار می‌رود نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ برای شمار محدودی از گوشی‌های‌هوشمند منتشر شود که احتمالا لومیا ۸۳۰ و ۷۳۰ از جمله‌ی این محصولات خواهند بود. گمانه‌ها حکایت از این دارد که نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های‌هوشمند هفته‌ی جاری منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات