کنترل مک با استفاده از ژست‌های حرکتی دست

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
حتما با پتنت کنترل دستگاه‌های اپلی با ژست‌های حرکتی که سال گذشته توسط اپل ثبت شد آشنا هستید؛ اکنون می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ControlAir و با انجام چند حرکت ساده به امکاناتی مانند سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 در اوایل این هفته، کمپانیِ eyeSight که در زمینه تکنولوژی تشخیص ژست حرکت فعالیت دارد، اپلیکیشن ControlAir را معرفی کرد؛ این اپلیکیشن از طریق دوربین مک حرکت‌های انگشتِ دست را تشخیص داده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به برنامه‌های کاربردی مختلفی بدون تعامل فیزیکی، دسترسی داشته باشند.

این اپلیکیشن که دانلود آن رایگان است، با بسیاری از برنامه‌های سرگرمی مک مانند iTunes, Spotify, Rdio, Netflix, QuickTime, VLC و Vox کار می‌کند.

1-mac

برای استفاده از این اپلیکیشن، انگشت خود را به سمت راست و چپ حرکت دهید تا نوار مربوط به کنترل موزیک ظاهر شود؛ با استفاده از حرکت انگشتتان می‌توانید موسیقی را تعویض، متوقف یا مکث کرده یا بلندی صدا را کنترل کنید. برای کلیک کردن انگشت را به سمت پایین کشیده و برای حالت سکوت انگشت را جلوی لب قرار دهید.

shhh

حتی اگر ControlAir در پس‌زمینه در حال فعالیت باشد باز هم می‌توانید آن‌را صدا زده و فعال کنید.مدیر عامل کمپانی eyeSight درباره این اپلیکیشن گفت:

ControlAir یک راه ساده برای کنترل برنامه‌های موزیک و ویدئو فراهم می‌کند. حتی اگر برنامه‌های رسانه در پشت زمینه‌ فعال باشند، این اپلیکیشن قادر به کنترل آن‌ها است.

 این اپلیکیشن با iMac، مک‌بوک اِیر و مک‌بوک پرو سازگار بوده و می‌توانید از آن استفاده کنید. ControlAir نیاز ثابت به دوربین دستگاه دارد و تا زمانی‌که برنامه در حال استفاده است، چراغ سبز در کنار دوربین روشن خواهد بود و با بستن آن خاموش می‌شود. این اپلیکیشن تا فاصله یک و نیم متر قابلیت تشخیص حرکات را دارد اما با تست‌هایی که توسط MacRumors انجام شده است، تا دو متر نیز حرکات را تشخیص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات