پلیس آمریکا اپلیکیشن Waze را با اطلاعات اشتباه پر می‌کند

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
Waze یک اپلیکیشن مسیریابی با رنگ و بوی شبکه‌های اجتماعی است. کاربران Waze می‌توانند محل قرارگیری دوربین‌های کنترل سرعت یا چراغ‌های راهنمایی خود به نقشه اضافه کنند تا کاربران دیگر از این موضوع آگاه شوند. حال پلیس میامی، برای مبارزه با Waze، اطلاعات اشتباهی را وارد این اپلیکیشن می‌کنند.
تبلیغات

Waze اپلیکیشن مسیریابی محبوبی است که حال و هوای شبکه‌های اجتماعی را دارد. با استفاده از این اپلیکیشن و دنبال کردن دوستان فیس‌بوک در این اپلیکیشن، می‌توان مسیر حرکتی دوستان را در روی نقشه به‌راحتی دید. همچنین از جمله‌ی قابلیت‌های این اپلیکیشن که آن را به گزینه‌ی محبوبی میان کاربران اروپایی و آمریکایی کرده، اضافه کردن اطلاعات توسط کاربران است. برای مثال کاربران می‌توانند انواع موانع، دوربین‌ها و چراغ‌های راهنمایی موجود در راه را به اپلیکیشن اضافه کنند که این موضوع باعث می‌شود تا کاربران از محل سرعت‌گیرها و دوربین‌های کنترل سرعت و حتی محل قرارگیری پلیس آگاه شوند.

حال پلیس میامی برای مقابله با این اپلیکیشن، آن را روی تلفن‌های افسرهای خود نصب کرده و ماموران پلیس اطلاعات اشتباهی را وارد آن می‌کنند تا رانندگان در زمان استفاده از این اپ نتوانند بصورت سازمان یافته قوانین رانندگی را زیر پا بگذارند!

خاویر ارتیز، یکی از روسای پلیس فدرال میامی، در این مورد می‌گوید:

آشکارکردن محل پلیس یا ادوات کنترلی این نیرو که وظیفه‌ی تامین امنیت و نظم را بر عهده دارد منجر به خطر افتادن جامعه می‌شود. این موضوع باعث بیشتر شدن فاصله بین مضنون‌ها و نیروهای امنیتی می‌شود. 

شماری از مامورین پلیس براین باور هستند که اطلاع عموم از محل قرارگیری نیروهای پلیس، منجر به انجام حملات سنگین از جانب نیروهای شرور می‌شود. چندی پیش در ماه دسامبر، یک مرد مسلح دو افسر پلیس را مورد حمله قرار داد، بطوریکه هر دو جان خود را از دست دادند.

شماری از نیروهای پلیس نیز با چنین موضوعی مخالف هستند. براساس گفته‌های این افراد، در صورتی که فردی درصدد آسیب رساندن به نیروهای پلیس باشد، در اینصورت نیازی به اپلیکیشن خاصی ندارد.

در مقابل سخنگوی Waze اعلام کرده که این اپلیکیشن می‌تواند به موتورسواران در زمینه‌ی کاهش سرعت و در نتیجه کاهش سوانح رانندگی کمک شایانی کند.

با توجه به افزایش حساسیت‌ها در قبال این اپلیکیشن، محبوبیت آن نیز افزایش یافته، بطوریکه Waze از جمله‌ی محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات