اولین گوشی هوشمند مبتنی بر اوبونتو هفته دیگر عرضه خواهد شد

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
پیش از این می‌دانستیم که قرار است گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اوبونتو تاچ در اوایل سال 2015 ارائه شوند. اکنون بعد از مدت طولانی، بالاخره کنونیکال آماده عرضه اولین گوشی خود بنام Aquaris E4.5 است که هفته دیگر رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

16 سپتامبر سال 2014 اولین نسخه RTM اوبونتوتاچ به‌صورت رسمی منتشر شد که گوشی‌های نکسوس  قابلیت بروزرسانی به این نسخه از سیستم‌عامل را داشتند.کنونیکال هر امکانی که در دستور کارش داشته را در اوبونتوتاچ ارائه کرد؛ این کمپانی قبلا اعلام کرده بود که شرکت چینی Meizu و کمپانی اسپانیایی BQ اولین شرکای کاری خواهند بود که تلفن‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اوبونتوتاچ را تولید خواهند کرد؛ و اولین گوشی از این خانواده سیستم‌عامل، Meizu MX4 نام داشت.

 اکنون کنونیکال آماده عرضه اولین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اوبونتو است. Aquaris E4.5 توسط کمپانی اسپانیایی BQ ساخته شده و انتظار می‌رود فروش آنلاین خود را هفته دیگر در اروپا آغاز کند. کنونیکال پیش از این گفته که این دستگاه برای بازار میان‌رده ساخته می‌شود (یعنی قیمتی بین 200 تا 400 دلار). قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده 190 دلار است. به نظر می‌رسد کمپانی کنونیکال با ارائه گوشی میان رده‌ای مناسب و زیبا، شروعی خوب را برای خود با پلتفرم اوبونتو رقم خواهد زد.

ubub3.0

 این گوشی از مشخصات فنی شامل صفحه نمایش اچ‌دی با رزولویشن 540×960، دو سیم کارته و عدم پشتیبانی از LTE، تراشه چهار هسته‌ای مدیاتک با فرکانس 1.3 گیگاهرتز، حافظه داخلی 8 گیگابایت و قابلیت پشتیبانی از کارت SD و از دوربین  دوم 5 مگا پیکسلی بهره می‌برد.

 توسعه‌دهندگان اوبونتو لایه‌های ارتباطی مرسوم در رابط کاربری سیستم‌عامل‌ گجت‌های موبایل را کنار گذاشته و در این سیستم‌عامل با المان‌هایی به نام Scope روبرو هستند که باید آن‌ها را پورتال‌های کوچک تعاملی با محوریت نوع محتوای دیجیتالی درون گوشی بنامیم. این محتوا می‌تواند ویدئو، موسیقی، وضعیت آب و هوا، اخبار و هر نوع داده‌ی دیجیتال در قالب یک فرم باشد. اسکوپ‌ها اطلاعات بسیار با ارزشی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد که باید به قابلیت اضافه کردن، حذف و ویرایش آن‌ها در کنار امکان تغییر چینششان اشاره کرد.  Aquaris در ابتدا شامل اپلیکیشن‌های فیسبوک، توییتر، آمازون، تایم‌اوت، یِلپ و بازی Cut the Rope خواهد بود؛ همچنین Soundcloud، Spotify و Grooveshark را در سیستم API وب خود جای داده است. پشتیبانی از HTML5 یکی از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌آید که به گفته کنونیکال در هیچ سیستم اندروید و iOS ارائه نشده است. 

فروش این گوشی تنها به‌صورت آنلاین بوده و هفته دیگر ارائه خواهد شد. با وجود ویژگی‌های جدید این گوشی، می‌توان انتظار داشت که تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اوبونتو در مقایسه با نمونه‌های اندویدی از مصرف بهتر و قابلیت‌های بیشتری بهره‌مند باشند. کنونیکال در یک پروژه بلند مدت گامی برداشته است که انتظار می‌رود مانند پروژه 32 میلیون دلاری اوبونتو تاچ با شکست مواجه نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات