گزارش مالی اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۴: رشد اندک در سود و درآمد

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی پس از اتخاذ تصمیمات درست از وضعیت ضرردهی خارج شد و در این فصل پایانی سال ۲۰۱۴ نیز سومین فصل سودده خود را پشت سر گذاشته است. درآمد این کمپانی تایوانی در فصل پیش، رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی در گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت در فصل پایانی سال ۲۰۱۴ خبر از رشد ۱۲ درصدی درآمد در مقایسه با همین فاصله‌ی زمانی در سال ۲۰۱۳ را داده است. استقبال از HTC One M8، پرچمدار این شرکت خوب بوده و اچ‌تی‌سی موفق به کسب درآمد ۱.۵۲۴ میلیارد دلاری در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۴ شده است. این کمپانی در فصل پایانی سال ۲۰۱۳ درآمد ۱.۳۷ میلیارد دلاری را تجربه کرده بود.

پیتر چو - مدیرعامل اچ‌تی‌سی در جلسه‌ی امروز این شرکت گفت:

اچ‌تی‌سی سومین فصل پشت سر هم را با سوددهی به پایان رساند و موقعیت خود را به خوبی در بازار شکل داد تا بتواند این وضعیت را در سال پیش رو نیز حفظ کند و پیغام مد نظر خود را بصورت شفاف مخابره کند. مهم‌ترین دلیل در بهبود بازده‌ی فروش ما در ارائه محصولات مناسب با قیمت متناسب با هر منطقه است که باعث می‌شود ما براساس نیازهای هر بازار، محصولات خود را عرضه کنیم.

متاسفانه اچ‌تی‌سی از ارائه‌ی آمار دقیق فروش محصولات خود اجتناب کرده است اما می‌توان حدس زد که گوشی‌های هوشمند One M8، Desire Eye و Desire 820 در موفقیت این شرکت بیشترین نقش را داشته‌اند.

خلاصه‌ی گزارش اچ‌تی‌سی در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۴:

  • درآمد ۱.۵۲ میلیارد دلار آمریکا
  • سود خالص پس از کسر مالیات 15.83 میلیون دلار آمریکا
  • رشد حاشیه‌ی سود ۲۰.۴ درصد و رشد سود عملیاتی ۰.۴ درصد

هر چند اچ‌تی‌سی در مقایسه با تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند هنوز فروش و درآمد به مراتب کمتری دارد، اما حداقل در وضعیت سوددهی قرار دارد و می‌توان امیدوار بود که توسعه‌ی محصولات با کیفیت این کمپانی در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات